deWiz i konkurs

Det har flugit under min radar, men deWiz gick tydligen i konkurs för ett tag sedan: Världsstjärnornas golfapp i konkurs - Dagens PS

Någon som testade deras produkter?

Testat. Riktigt bra grej. Men eftersom folk i gemen inte tränar på riktigt fanns ju inget underlag. När jag sade det till dem blev de förbannade.

1 gillning

De har inte insett att den typiska golfaren är som AlbertS.

3 gillningar

Ehh ha de näran :joy:

“Fler än 1000 nedladdningar” står det på Google Play om appen. Det var inte mycket…
Och 7000 för hårdvaran :flushed_face:
Det var liiiite väl mycket.

7000 är ju bara den summa en golfklubba kostar ibland, inget att tjafsa om.

1 gillning

En relativt stor andel golfare tar ju med sig klubborna ut och hackar vilt. Hur många står på rangen och kollar handledsvinklar via en app? Do the math.

1 gillning

Ja jag visste ju inte ens att de fanns. Men nog är 7 tusen spenderat på det hjälpmedlet oändligt mycket bättre för ens score än en ny driver?

Det är vad Garmin R10 launch monitor kostade när den släpptes, och sålde slut överallt. Folk köpte, använde, såg ett resultat men visste inte hur de skulle rätta till sina svingfel. deWiz var väl steget före där, om jag har förstått det rätt?

Så här brukar det väl vara ?

2 gillningar

Så är det, vid utprovningen av ny driver häromdagen påtalade Titleistanställde Max att jag bör träna på att slå upp på bollen med drivern för optimalt resultat.

Vi får väl se om man tar en lektion eller två.

Nej, sannolikt exakt lika bra. Eftersom de som köper en dewiz nog gör som med gymkortet. Har det liggande i plånboken och hoppas att de blir vältränade.

1 gillning

Japp, och det är lite irriterande på nåt vis. Spelade med två äldre män i söndags som knappt kunde träffa bollen. Men nog hade de dyra klubbor…

Jag räknade ut att jag förlorar ~10 meter i längd max 1 gång per runda på att inte ha en perfekt utprovad driver. Resten av mina drives begränsas av min undermåliga motorik och negativa tankar. En bättre sving skulle nog göra betydligt mer än 10 meter också för den delen…

Jag fattar ju att det är roligt att köpa saker men det finns ju ingen rim och reson.

Det enda som jag tycker är värre än driverhetsen är putters. Folk verkar ju på allvar tro att man tjänar 6-7 slag på att köpa en ny LAB-putter för skitdyra pengar. Att lägga några timmar på att få till ett stabilare putting stroke verkar inte vara lika roligt. :smiley:

Min putter fyller 48år om en månad.

2 gillningar

min putter fyller min karriers längd -1år

Mina 150 putters … :grin:

Jag hjälper dig fylla i: …har jag fortfarande inte gjort HIO med någon!

Nä, bara med järnsjuor och en wedge.

1 gillning

Det här verkar vara något liknande.

Det beror ju på hur gammal driver man har. Min driver är 13 år gammal. Det har hänt en del både med materialutvecklingen och den egna degenereringen på 13 år som ingen rimlig träning i världen kan åtgärda.

Jag har tappat ungefär 30 meter i längd på dessa 13 år från tee med driver, med en ny anpassad driver hoppas jag kunna få igen 10-15 meter. Att hålla på och träna en massa kommer inte att hända. Jag tränade på drivingrangen 2 gånger förra säsongen, det blir nog ungefär samma dos detta år.