1995kr. 50% rabatt erbjudande.
Tretti långa, för en -80 Passat? ??
En B1:a? Skattebefriad ( 30 år)snart besiktningsbefriad(50 år).
Jag är mer förvånad än du kan du förstå. En del gammalt kan ju vara värt nåt, den här trodde jag var skrotvärde på. Satte i min naivitet ett högt pris,för prutmåns skull.![]()
Vilken pärla!
Sälj den till den där handlaren och kom sedan ihåg att inte kolla vilket pris handlaren vill ha för den.
EDIT:
Google AI:
En Volkswagen Passat diesel från 1980 i bra skick är en ovanlig syn och bedöms idag som en klassiker. Värdet ligger vanligtvis mellan 30 000 kr och 50 000 kr beroende på originalskick, miltal och hur rostfri karossen är. [1, 2]
Eftersom bilarna från denna generation (Passat B1) är kända för att vara mycket rostkänsliga, värderas exemplar som bevarats i fint originalskick högre
Han sa att med lite puts kunde han säkert få 40000 för den. Sälja för kunds räkning menar han väl då.
Den går ju felfritt, 0-100 på 23s blankt.![]()
Samma hastighet uppmättes på @AlbertS träfyra enligt sägnen.
Knackar den härligt två gånger i gångjärnen när man öppnar dörren? Det är värt en femhundring minst…
Beating a dead horse.
Det är intressant att se hur tonen om elbilsladdning förändras under åren.
Här under en diskussion om varför det är så tomt på Falkenbergs nya Ionityladdare…
Finns lite för många Ionity i Halland. Och Falkenberg ligger ju i mitten så att man har behov av att stanna just där är nog sällsynt.
Fast det intressanta låg i att det inte va lönt att stanna på en station 5 minuter från service eftersom man ändå inte hinner gå och handla kaffe under tiden man behöver ladda.. på ett ungefär.
Laddade i Hbg för nån vecka sedan, laddningen var klar innan jag hann få “maten” på donken.
Efter flytt har jag laddstolpe vid parkeringensplatsen. Det har gjort att jag har funderar på att köpa begagnad elbil.
Har varit och kollat på några och när det gäller förbrukning/mil så verkar det som strax under 2kWh/mil är det som gäller.
Jämför man det med förbrukningen på en bensinbil blir kostnaden/mil avsevärt lägre med elbilen. Milkostnaden (bara drivmedlet) för min nuvarande bensinbil är ca 14:50 kr/mil med dagens literpris, medans elkostnaden skulle för mig bli knappt 5 kr för 2 kWh vilket är ca 33% av drivmedelskostnaden/mil för bensinbilen.
Om man bara tittar på drivmedelskostnaden så blir kostnaden avsevärt lägre med el.
Kan detta stämma eller har jag gjort någon tankevurpa?
Min bil drar max 2kW/mil. Den drog förstås lite mer i början då man är lite gasglad men sen har det landat där. Rätt tung sak med lång range. Köper man en liten bil med mindre batteri går det nog få ner en hel del till, typ 1.6-1.7 lugnt. Säkert lägre.
Kan slänga in lite fakta. 750 mil senare. Trivs mycket bra med min Ford Explorer. Tycker den är modern och stor (för att inte säga gigantisk) i förarmiljön utan att vara rymdskepp. Bara vanlig bil. Givetvis displayer istället för analoga instrument och sådär men det vill jag personligen ha.
Mycket väl fungerande farthållare etc… byggd på ID.4 så antar dom funkar ungefär likadant och är ungefär lika bra bil.