De Quervains syndrom/senskideinflammation

Någon som haft det själv och kan berätta lite?
Köpte ett stöd idag som genast tog ner smärtan betydligt men golfen känns avlägsen.

Trist. Krya.

För mycket rangematta?

Inte mer än 15-30/dag men kanske dags att skippa det helt. Tack för tipset🙏🏻

Det var min första tanke men det är såklart inte säkert att det här beror på det.

Lite komiskt, igår pratade jag med en av våra kollagespelare och han berättade just att mattorna förstör bla. våra handleder. Han slår inte från matta längre och jag kan nog hålla med om att det är dåligt (i många avseenden).

Trist med din skada nu mitt under säsongen men du får nog vila ett tag nu tills det blir bra.

Inflammationer löses med kortison och vila. Är det återkommande får du väl börja spela från vänster. Lär inte gå sämre.

Ont och sökt sjukvård mynnar ofta ut i någon slags inflammation som diagnos. Ibland känns den väldigt slentrianmässig även om den likväl kan vara korrekt.

Lite lagom ont som ignoreras ger ofta inflammation. Det handlar om att lära sig att lyssna på kroppen. Jag är dålig på det själv men har lärt mig att skilja ont från ont.

On topic.
Jag får ofta sms-tumme. Satan vad ont det gör. Lite mer av krampkänsla men ändå. Hade jag inte lagt ner och bytt till pekfingervals… så hade jag säkerligen dragit på mig en inflammation.
Har också slängar av tennisarmbåge som troligtvis är latent. Man håller en kaffekopp i örat och så bara viker sig hela handen.
I-landsproblem … men ändå.

Egon

Jobbar du vid dator/tgb?
Byt isf till vertikal mus och “natural” tgb

Isåfall hade jag haft det för LÄÄÄÄÄNGE sen…

Det hette väl nåt liknande, den smärta man fick i underbenen då man började springa seriöst. Vill minnas att det hette senhinneinflammation. Är det samma grej?

CCS var modernt i undomen.

Var det inte benhinneinflammation?

Det skulle jag tro att det var, men det var mycket prat om Compartment Syndrome under vissa perioder…

Ungefär som att alla barn hade slatter runt senaste sekelskiftet (mycket sånt i innebandyn)

1 gillning

Så var det

är inte alla musar vertikala?