En bra compiler med en skog optimeringar påslagna kanske ordnar så att for(auto& item: mContainer) där man bara läser, kan optimeras till const?
Kanske till och med att for(auto item: mContainer) där man inget annat gör än läser, kan optimeras till const &?
Bra compiler men obra kodare, kanske man kan säga då.
Ja? Från C++11 hände det grejer i C++. C++ 98 var rätt omständigt, och halvstandarder däremellan var rätt kassa.
Så mycket har lagats och gjorts rätt i standarden idag att det är löjligt, ett helt nytt språk. Som ändå är kompatibel med dinosauriekod, dom gör sitt jobb i standardkommitén
Java var faktiskt ganska kul, blev aldrig att jag gjorde nåt professionellt, det var mötesår. Hade en kortkort sejour med webprogrammering men det var inte min kopp te. Backend var anständigt.
Egentligen konstaterade jag nog att programmeringen inte var min grej trots typ bra mattebetyg nånstans 1979. Men det kändes några år som det enda inom ingenjör som var nåtsånär roligt. Och där jag kom från blev alla killar som hade nån slags läshuvud ingenjörer. Typ humaniora, filosofi, läkare, ekonomi eller sånt fanns inte i begreppsvärlden.
Däremot är programutveckling, projekt, krav, cheferi, test, förstå system det som var kul. Och programmerare i hjärtat är väldigt trevliga människor att arbeta med. Att testa AXE kunde få mig att skippa ölkvällar med polarna.
Spelet köper du som vanligt sen installerar du modden i programbiblioteket under /mods och så kör du exe’n med argumenet “-mod Merged -txt”. I linux får man mecka lite mer, jag kör Lutris som är en manager för olika “emulatorer” (wine, proton i olika versionere etc). Den har installers för massor av populära spel. I windows skapar du en genväg till d2r.exe och redigerar genvägen till att innehålla argumenten gissningsvis.
PS. Sen skall det väl sägas att modden är väldigt ny så det kommer nog uppdateringar. Men det är definitivt ett steg i rätt riktning. Större stash, större kub, större inventory. Gem bags, rune-stashes, över 800 nya items etc etc DS.
PS2. Kolla youtube, sök på diablo2 reimagined och se lite DS2.
Med reimagined så blir spelet något lättare skulle jag tro, men inget som blir FÖR lätt heller. Det är ju ett grindspel, och då är det skönt att få med sig all loot osv istället för 20 turer med town portal…
Bara PM:a mig om du behöver nån hint om nåt. Men det finns utmärkt dokumentation på nätet.
… tog vägen förbi power och elgiganten idag då jag hade vägarna förbi kristianstad. Tittade på sortimentet (och var lite småsugen på en 4k-skärm som dom naturligtvis inte hade) och gick därifrån med en nästrimmer för 129 spänn.
Det suger att bli gammal och tråkig. I’m dead to me.
Du köpte väl åtminstone en nästrimmer med datorstyrd inställning av klippaggregatet och trådlös internetuppkoppling för att ladda upp all möjlig statistik till nån server i USA som du sedan kan se i en särskild app i mobilen och få larm när det är dags att ladda den ?
… på tal om det. Köpte en blandare till fix i Hässleholm… “du kan köpa den här modellen eller vänta på den nya som jag tror går beställa nu”. Frågade såklart vad som var speciellt med den nya… “den har timer så du kan ställa in hur länge du blanda och nån mer digi…” nej tack.
Tog upp den ur förpackningen som jag inte behövde… “skall du ha manualen?” … “nej jag tror jag kan trycka i sladden och trycka på knappen”
Meh…
Du måste ju åtminstone läsa säkerhetsföreskrifterna för produkten
Den där lilla boken med en massa text på 28 språk där det i finstilt bl a står att du inte får bada med produkten i badkaret med sladden i vägguttaget