Fick tips om detta av polaren. DÄ kan man tillÄmed tÀvla mot varann hemifrÄn sig sjÀlv.
Funkar extremt bra rent tekniskt med dagens mobilkameror ocksÄ.
Och dÄ kommer sÄklart följdfrÄgan.
Finns det nÄgon anledning att man kastar sÄ istÀllet för att försöka fÄ pilen att vara riktad Ät samma hÄll som sjÀlva pilbanan?
Jag tycker det borde vara enklare att kontrollera spetsen om inte pilen wobblar i luften.
AnvÀnder du j3 pÄ ett 100m par3 eftersom den har en rakare bollbana? ![]()
En del pÄstÄr att det funkar bÀttre under press. För att fÄ pilbanan att bete sig pÄ detta sÀtt kan man hÄlla lite lÀngre bak pÄ pilen.
Luke Littlers normalkast Àr att göra sÄ, spetsen pekar lite uppÄt lÀnge.
Jag tror du missförstod, eller medvetet fultolkade.
Ăversatt till golfsprĂ„k borde det vara mer likt att spela med en boll som Ă€r obalanserad, samt slĂ„ den utan spinn sĂ„ att den inte flyger stabilt i luften.
Fast uppenbarligen fungerar det sÄ jag tÀnkte att det troligen finns nÄgon anledning bakom tekniken.
Phil Taylor, historiens överlÀgset bÀsta spelare, hade i sina kast pilar som inte pekade uppÄt under flykten framÄt. DÀremot dök bakdelen ned precis innan trÀffen i tavlan nÀr pilens fart minskade.
Precis som i golfen finns det massor av videos som visar kastteknik. Det kan vara intressant att studera dessa.
En tung och lÄng pil kastad hÄrt Àr sÀkerligen mest optimal för att fÄ perfekt flykt. Dock Àr det svÄrt att kasta tillrÀckligt hÄrt med en tung pil med tillrÀcklig exakthet.
Svarvade de ner omkretsen för att minska vikten ![]()
Haha japp!
Vad tror ni om semifinalerna ?
Jag tror Littler vinner komfortabelt, 6-2.
Tight match mellan Anderson och van Veen. van Veen tar hem det med 6-4.
Tror Littler GVV i finalen. Hoppas pÄ jÀmna matcher!
Med begrÀnsad plats hemma har jag ingen definitiv yta att sÀtta upp en tavla. SÄ tror det landar i denna setup troligtvis.
StÀll
Tavla
Ram
Belysning
Matta
LÄnar hem lasern frÄn jobbet. ![]()
KÀnns som man fÄr med lite mÀtfel med sÄ liten libell?
Ca 1100kr besparing kontra svenska nÀthandeln.
DÀr ingen hade allt i lager ÀndÄ.
Köper du frÄn UK kan du bli tullad dock. SÄ vi fÄr se.
PDC i all Àra men JVM platsar pÄ 65". PDC fÄr nöja sig med laptopens 13".
NederlÀnderna eller Tyskland.
Ganska olika kastteknik hos Searle och Littler?