DarttrĂ„den 🎯

MÄste nog grÀva i gömmorna för att kolla om mina gamla Stefan Lord finns nÄgonstans.

1 gillning

För den som inte har viasat sport sÄ visas darten pÄ TV10 ocksÄ frÄn och med idag.

1 gillning

Anderson spelar som en besatt. 112.4 i snitt i set 6.

2 gillningar

Ruskigt sÀker pÄ utgÄngarna = Imponerande spel.
T20 T17 Bull, ser enkelt ut.

2 gillningar

Justin Hood’s beteende i tĂ€vlignen Ă€r inget annat Ă€n beundransvĂ€rt.

2 gillningar

Kollade lite
de sĂ€ljer öl för cirka 54 MSEK under turneringen. :wink:
Mellan 500k och 600k pints, gÄr det Ät. En pint kostar strax under 8 GBP.

2 gillningar

LĂ€tt inspirerad av Dirty Harry sĂ„ skulle det nya Ă„ret invigas med dart. Vi körde 301 ist. eftersom det brukar bli segt annars. VĂ€l nere i dubbel-lĂ€ge sĂ„ tog det 7-8 omgĂ„ngar innan undertecknad lyckades med en dubbel2:a. Segt

Egon

2 gillningar

Ja, 301 Àr lite mindre tradigt Àn 501 för oss korplirare.
Killer, Half eller kanske Treben Ă€r roligare som “partyspel”, tycker jag.

Trodde det skulle vara mer dart pÄ 10an men det kanske Àr mer senare ikvÀll? Vill se Littler och Humphrey.

Hmmm, “which time” Ă€r lite knagglig engelska. Man bör nog skriva “what time” nĂ€r det Ă€r en öppen frĂ„ga. I stand corrected (by myself)!

1 gillning

Ett tips till hobbydartare Àr att göra som i seriesammanhang i Sverige och ha tiebreak om man inte lyckas gÄ ut efter ett visst antal kastade pil.

I Riksserien och i Stockholmsserien Àr det tiebreak efter 39 kastade pil. 501 Àr spelformen i dessa serier.

Vid ett tiebreak kastar spelarna 3 pilar var, den som fÄr högst poÀng vinner legget.

2 gillningar

Littler mosade Ratajski. Enkelt.

1 gillning

Var visst 26g jag köpte. Trodde jag tog 24. Men men. TÀnkte ta dÀr i mitten dÄ jag blev rekad 23-24g.
Ska maila Ă„ se om de kan byta.

Mmmm. 26 g Ă€r definitivt “tunga” pilar.

Hade 26g med extremt korta stolpar nÀr jag spelade. Gick under smeknamnet Scudmissilerna. Gillade pilar som mer rakt fram Àn att behöva lobba in dom.

Jag var visserligen helt kass men tror inte det hade sÄ mycket med pilarna att göra :smiling_face_with_sunglasses:

2 gillningar

Mycket dubbelmissar av Humphries, bara 10 av 28 trÀffar.

Van Veen har över 50%, 13 av 23.

De kastar lika mycket poÀng.

1 gillning

Det blir spÀnnande semi-finaler.

Searle i sin bÀsta form nÄgonsin kan rubba Littler om Littler inte Àr pÄ topp.

van Veen, en ung spelare pÄ vÀg uppÄt fÄr möta gamla mÀstaren Gary Andersson som haft ryggproblem de senaste Ären men nu verkar tillbaka i vÀrldstoppen.

En fundering lite i allmÀnhet.
NÀr jag sett lite av sÀndningarna nu sÄ och dom filmar bakifrÄn sÄ tycker jag pilbanan ser vÀldigt underlig ut mÄnga gÄnger.
Typ att pilen kastas med spetsen uppÄt istÀllet för framÄt och sedan strax innan taveltrÀff sÄ dippar spetsen nedÄt istÀllet.

Är detta bara en synvilla pga kameravinkel eller Ă€r det sĂ„ dom kastar?
Rent spontant kÀnns det som att det vore mer förutsÀgbart att spetsen hela tiden Àr framÄt i förhÄllande till pilbanan.
Litegrann som att man vill ha ett square klubbhuvud sÄ lÀnge som möjligt nÀr man puttar för att öka chansen att starta bollen rakt.

Fast med tanke pÄ hur ofta dom trÀffar verkar det funka rÀtt bra ÀndÄ.

Pilarna wobblar mycket mer Àn man skulle kunna tro sÄ din observation Àr korrekt.

Littler Ă€r den som bĂ€st kan kontrollera banan pĂ„ pilen och fĂ„ den att vika av Ă„t olika hĂ„ll. Det Ă€r sĂ€llan han förflyttar sig vid plankan, istĂ€llet försöker han “skruva” in den.