Var premiär för året . Märkligt nog bra närspel. Dock usel från tee, som brukar vara bra. Svårscorat med quickhook som standardslag.
Klarade målet på sub90 precis
Kallt, lite blåsigt på Gripsholm. Det löser man med vantar och vindtäta kläder.
Lite blött, greenerna är som greener oftast är i April. Tunga bunkrar och rull på FW kan man nästan glömma.
Lirade själv, spelkamraterna bokade av sig pga vädret och ev frost, och det var det fler som hade gjort. Rätt skönt att kunna gå på en tom bana och göra lite som man vill.
Många utslag som missar fw är strax utanför. Står på rangen och värmer, har konstant en vänsterböj. Ställer mig på ettan och siktar efter det, spikrakt, såklart…
Chippade dåligt första nio, men det rättade till sig på baknian, och det visade sig på scoren.
Slå en extra boll. Ta ett beslut med bollen i spel, och sen chansa för att se om det hade kunnat gå mm. Slå en extra chip, slå putten igen osv.
Nu fem höjningar i rad. Och just säsongsskiftena är väl svagheten i dagens hcp system. Man avslutar en säsong och skall starta då framföraltt närspelet hackar och jämföra det med resultat i slutet på en säsong.
Nåja, fem höjningar i rad. Och i de kommande 4 rundorna har jag två som räknas till de 8 bästa, så det gäller att man är “där” för att inte “raset” ska fortsätta.
Tror inte det har gått så här långt inpå året utan att jag gjort säsongspremiär. Nu får nordanvinden ta och ge sig… !!
Jävligt nära två raka birdies på Kristianstad Västra idag.
14
Magnifik drive. 130 meter kvar. J9 perfekt skruv över höger bunker. Putten i från 1,5-2 meter.
15
Skruv över höger bunker med J7. Fin landning. Bränner putt med fall från dryga metern. Stabilt par.
Utförde alltså under drygt 10-12 minuter något som faktiskt påminde om golf.
I måndags förra veckan inleddes den svenska golfsäsongen med 18 hål på Lakes Course på The National. Lyckades slå en låg, skuren järn-7 i kraftig motvind från 125 meter till 1,5 meter ifrån stång precis enligt plan. Att jag brände putten, eller att rundan i övrigt inte var mycket att hurra över, gör ingenting. Jag har gått runt i en vecka och myst åt minnet av slaget. Golf är det vackraste som finns!
Mysigt med snabba hårda greener. För övrigt är 14 ett skithål där man gör bäst i att missa fairway till höger.
Du har väl sett mig och mina jävla bananer med järn?
Och jag har aldrig spelat såhär mkt så tidigt på säsongen (bor i stockholm) Och då har det ändå varit ett antal dagar som jag skulle kunnat spela, men vädret inte tillät det.
dagens runda fick brytas då det bidde vitt av hagel
Lite taskigt fokus i dagens ligaomgång, med ett par socket och några dåliga beslut. Två nitade inspel på slutet (sänkte sånär inspelet på sista) för birdie-birdie räckte till en 79a.
Ett av de dåliga besluten var att försöka punch-hooka en sandwedge med avkortad follow-through. Gjorde sånär birdie från greenkanten men fick nöja mig med par.
Gårdagens 9 hålare.
Putt o chip green var nice som oftast.
Pitch/korta slag green är väll bortom all räddning…
Ivfs helst .
5/6 Fir.
Gir 4/9.
Antalet låga Gir i förhållande till Fir kan sammanfattas med “några” toppade wedgar vid inspel.
Sammantaget chockerande bra trots inget spel på nästan 1mån. Tur att man ensamspelade och slapp registera en sänkning…grymt bra år på g?
Visste inte det fanns ökenbanor i sverige.
Banans greener håller bättre klass vs de flesta andra banor i området, bilden av pitch green o andra sidan ger att det är det sämsta jag sett…
Ganska vackert!
Började så här. Sen gick det utför med diverse plikt, duffar, treputtar och annat för årets sämsta runda. 10 över på 9 hål.
Jag får nöja mig med TV-golf ett tag till.
Ett normalår så kan man slå bollar på range ungefär första veckan i maj. Det lär inte hända i år. Minnet är ju lite opålitligt vad gäller väder olika år men gissningsvis är det i år rekordmycket snö kvar så här sent på året, cirka 50 cm enligt SMHI. Normalt är det cirka 0-15 cm vid den här tiden.
Jösses så illa man kan spela. Klev på vid sexan pga trassel med en dörr som inte gick att låsa. Slog en fin drive och hade sedan nästa vettiga bollträff på 14. Också en drive, men från fw eftersom jag chippat ut från skogen.
Skönt dock att värmen äntligen kom +20 grader och sol så det fick bli kortärmat!
Var ju nära sub60