Upplever att loften på Smart Sole är lite i högsta laget med sina 42 grader men så slår jag också väldigt sällan en PW från greenkanten eftersom hemmabanan har relativt stora greener (och mina inspel sällan är i närheten av hålet ). Säkert också därför jag tycker skaftet kändes kort, blev bättre med en förlängning.
Jag ska ge den en till chans i höst men just loftmässigt hade nog Ping Chipr passat mig bättre.
Problemet med en ny klubba i bagen är att jag gärna använder den så ofta som möjligt även när man inte borde. Nu ska jag minsann ta chippern så att den blir använd och jag motiverar dess plats i bagen och så blir det heltokigt istället.
Jäklar vad det helt plötsligt finns en massa videos om chippers på youtube. Förut så var det ingen som hade rört dessa klubbor. Nu har varenda hyfsat stor golfkanal en video eller två om chippers. Vilket i och för sig är bra eftersom det får åtminstone mig att tänka om man har nytta av en eller inte. Kanske är det för att PING har gjort en chipper?
Dessutom så är det bra att folk börjar använda klubbor efter sin förmåga. Själv har jag en fw 9 som jag tycker är en utmärkt tillskott i bagen. Är nöjd med den
En driver tar man aldrig bort oavsett hur snett man slår. Förstår att jag säger emot mig själv här…
Minst sagt förstår jag det, och trots det kommer jag ju knappast att ta bort den, fråga Gayen
Missa gör man med alla klubbor, det gäller väl att försöka minimera misstagen, men inte för mycket så att det förtar för mycket av nöjet. Det måste ju vara kul också, och att putta för birdie är ju en skön känsla, tills man ska rulla i för bogey…
Du frågar om råd och jag väljer att inte använda en “chipper”.
Jag skulle istället lägg mer tid på att träna chipp-slaget med olika klubbor från olika lägen. Ha ett enskilt pass/vecka för att bli bättre runt green. En chip är ju grunden till ett normalt slag så oavsett är det bra att träna chippar och halvslag. Testa att “putta” med en J5 utanför green så ska du få se vad som händer. Den rullar på som bara den.
Tack för svar. Uppskattar alla svar och tar till mig.
Därför jag ställer frågan för att höra era tankar kring detta. Jag har aldrig hållt i en chipper och vill inte bara köpa på mig något utan att veta om det är värt det. Speciellt diskussionen om högre ruff fick mig att tänka på att chippern kanske inte är den optimala lösningen till mitt problem.
Känn som att jag kommer att kämpa på ett tag till med ännu mer närspelsträning. Vi får se om det hjälper mig. Hoppas det.