Vad använder ni AI och i synnerhet Chat GPT (open AI) till?
Själv använder jag den i jobbet till lite Excelformler, skriva autotexter som kortfattat förklarar yrkesmässiga begrepp i utlåtanden man skriver och till att skriva utkast på jobbannons och till saker vi säljer.
Privat har den bland annat föreslagit recept på mat, rekommenderat viner till speciella marätter, skapat ett träningsprogram för golf givet de redskap jag har hemma, föreslagit resmål och tid för resa givet det jag tycker är roligt, föreslagit kul grattistext till fördelsedagskort o s v. Eller föreslå ett inlägg på ett golfforum som ni kan läsa nedan.
Har testat Dall-E för att få fram bilder men tycker inte riktigt det funkar så bra.
Självklart! Här är ett förslag på ett inlägg som du skulle kunna publicera på ett golfforum:
Titel: Tips för att hantera golfnervositet och prestationsångest
Hej alla golfare!
Jag är en erfaren golfspelare som har haft min beskärda del av nervositet och prestationsångest på golfbanan. Oavsett om du är nybörjare eller en erfaren golfspelare så är det vanligt att känna sig nervös eller ha prestationsångest under golfrundor eller tävlingar. Här är några tips som jag har lärt mig för att hantera golfnervositet och prestationsångest:
-
Förbered dig mentalt: Innan golfrundan eller tävlingen, ta några minuter för att fokusera på din andning och visualisera positiva resultat. Försök att släppa negativa tankar och fokusera på din prestation.*
-
Ha en rutin: Skapa en rutin för dig själv innan varje slag. Det kan hjälpa dig att slappna av och fokusera på vad du ska göra.*
-
Acceptera misstag: Det är lätt att bli frustrerad och nervös efter ett misslyckat slag, men försök att acceptera misstag som en naturlig del av spelet. Se det som en möjlighet att lära dig något nytt och förbättra ditt spel.*
-
Ha roligt: Kom ihåg att golf är en sport och att du ska ha kul på banan. Försök att slappna av och njuta av spelet.*
-
Fokusera på det positiva: Fokusera på dina styrkor och tidigare framgångar. Att tänka på positiva saker kan hjälpa dig att öka ditt självförtroende.*
Jag hoppas att dessa tips hjälper dig att hantera golfnervositet och prestationsångest. Kom gärna med egna tips och erfarenheter som har hjälpt er på banan!