Jag har köpt handskar i ”Cabretta” som är helt fantastiska samt totalt värdelösa.
Är denna benämning helt ovidkommande för kvaliteten?
Egon
Jag har köpt handskar i ”Cabretta” som är helt fantastiska samt totalt värdelösa.
Är denna benämning helt ovidkommande för kvaliteten?
Egon
Det syftar på cabrettaläder. Fint ska de va.
Är dom vita? Är Lillemor involverad?
För att ge ex. Så har Callaway och titleist handlar som blir helt stela efter ett tag.
Lite billigare dvs. snäppet under tour (Cabretta de med) håller bättre.
Jag skiter fullständigt i vad alla märkes-junkies tycker i den här frågan och inser att det bästa i ett märke kan vara sämre än sämst vs. ett annat märke.
FJ, titleist, Callaway… det finns ingen realism i pris vs kvalitet.
Titleist - dyrast är bäst. Callaway - näst dyrast är bäst. FJ - samma lika och inte bra.
Egon
Köpt Cabretta från 50:- och uppåt i andra märken. Ingen hit men möjligen prisvärt.
Lite svårt med passformen för mig..
Egon
?
Vita, blå … whatever.
Har Cabretta från billiga märken hemma och kvalitet på skinnet kan jag inte klaga på. Annat… klagar jag på.
Egon
Ooops…
Jag tar inget som helst ansvar för den väg er livserfarenhet tar er pga. mitt inlägg.
Egon
Cabretta läder är gjort endera av får- eller getskinn. Fårskinn är något mjukare och elastiskt men lite mer ömtåligt. Getskinn är något starkare men inte riktigt lika mjukt.
Tack för infon, det förklarar en del.
Mjukt och skönt är bra men elastiskt är ett måste.
Har köpt massvis med ”Cabretta” handskar genom åren och de flesta har töjt sig och sen stannat där. Titleist, footjoy, Callaway… drygt 300:-/handske och egentligen bara ren skit efter nån runda. Fukt inifrån eller utifrån är döden.
Senaste handsken, Callaway dawn patrol, är använd i snart 50 ronder. Bäst hittills.
Egon
Jag brukar köpa “Tour-handskar” av Cabretta, föredrar känslan över billigare syntetmaterial. Tycker att dom håller ganska länge (brukar gå åt 2 per säsong), men jag tar av mig handsken efter varje slag så den blir inte direkt fuktig den korta stund jag har på mig den.
hittade billiga på Decathlon, kostar 110 kr om jag minns rätt. passar mig fint, både pris och passform, men nu spelar jag inte 50 rundor / år, och aldrig i regn.