Bunkertips

Sanden är rena skräcken för många – och i de flesta fall för att tekniken fallerar. Men det är inte så svårt att bli tryggare i bunkrarna.

Nyckeln är att ha fart på klubban och låta klubbhuvudet röra sig parallellt med marken igenom träffen.

Våga sätta mycket fart på klubban!
Var inte rädd för att ”flippa” händerna mycket under bollen – och det gör du enklast genom att inte börja med att flytta händerna i sidled när du tar tillbaka klubban utan i stället först vinkla upp klubban rejält så att du förinställt en bra handrelease där klubbhuvudet har massor av fart.

Lycka till!

1 gillning

Jag anar en ny karriär.
Bra klipp. :clap:

Egon

1 gillning

och för oss vanliga dödliga
“Bunkern är ett hinder, se till att du kommer ut ur hindret. Gå inte för sandy save”

1 gillning

Absolut. Att komma ur är mål 1.
I år har jag bara varit sisådär i bunker. Det var inte förrän jag såg puttis låga position som jag kom på vad jag missat.

Det är h-e det här med minnet. Man kommer ihåg att man brukar vara bra på vissa saker men man glömmer bort hur man gjorde.

Egon

1 gillning

En gång i tiden var det nån som sa att man ska öppna stansen rejält genom att låta främre foten peka mot målet för bunkerslaget. Gäller det inte längre, eller fattade jag fel redan då?