Buggrapportering, förslag och testinlägg

Ja det är det. Skall vi låta folk redigera hur länge som helst?

• Ja det ska vi
  • Nej det ska vi inte
0 röster

Bara om det syns att inlägget redigerats. Annars är det väl inte värre än att folk får skriva ett nytt inlägg om de ändrat sig. Enkla småfel kan man ju få ändra direkt, men sen kan man få stå för sitt slarv.

Edit: Redigerar lite åt dig så får vi se om det står något om det… /AlbertS

Vad är det som avses med kolumnen “aktivitet”?
Om man befinner sig i läget där man ser de senaste aktiva trådarna så står det t.ex. 1h under aktivitet på tråden “RIP/Vila i frid” men det är 10h sedan senaste inlägget.

Kanon Albert och andra som dragit igång på riktigt igen. Paddan är min surfvärld och där ser saker bra ut. Liten minibug, om man startar ett ämne och glömmer skriva inledningstext får man ett felmeddelande men inmatningsfältet för inledningstexten försvinner

Får inte det felet. Sajten är responsive och ger direkt felmeddelande att ämnesrad eller inlägg saknas? Är det månne något speciellt för paddar/mobiler…

Du får liten penna uppe till höger i inlägget. Men inte så specifikt.

Vet inte om det är moderatorspecifikt, men jag ser också historiken när jag klickar på pennan. Bra!

Det var jag som skrev att Jocke Berg släppt ett nytt album (vilket han har, låter exakt som Kent, vilket kanske inte är så konstigt) men tänkte att skämtet kanske är osmakligt i RIP tråden. :upside_down_face:
Så när jag tog bort inlägget visar det ändå på aktivitet.

På oviktiga sajter sätter jag sajtens namn framför samma gamla lösen.

Testar Youtube

Hm, safari dök efter första versen, Nån annan som ser samma? Eller är det bara min IPAD som storknade?

Ej testat särskilt med safari men kan göra lite tester när jag är hemma igen. Det låter spontant som att det är nåt en hemsida skall kunna göra genom att embeda Youtube.

PS. Rent allmänt när det gäller buggrapporter som är lite mer tekniska eller plattformsberoende :
Googla gärna på felen på engelska och lägg till discourse. Det finns mycket information på internet och är det en inställning eller bugg lär ni inte vara ensamma. Det är enklare för slutanvändare att hitta rätt då dom snabbt kan se om beskrivningarna överensstämmer.

Kan inte lägga in bilder via mobilen. Saknar ”ikon” för det längst upp nu när jag skriver. Eller är det bara jag som är inkompeten?

Ikonen till vänster om datorskärmen.

Se där, ja. Letade ”i rutan”.

Stängde av e-mail notifcations på inlägg/citat/PM tror jag (med flit);

När ett inlägg har ett svar så kan man ju se det genom att klicka på just “svar” under inlägget. Det är bra. Men hos mig kommer sedan även svaren upp som egna inlägg. Känns lite onödigt?

Bifoga gärna en skärmdump så går det tusen gånger snabbare att förstå :slight_smile:

Hur är det ett problem menar du? Klickar du svar ser du direkt vilka inlägg som refererar till dig, annars bara läser du uppifrån&ner som vanligt/förr? It’s not a bug, it’s a feature. Som vanligt något du vänjer dig vid om du använder funktionen, annars precis som vanligt.

Briljant. Då får jag vänja mig helt enkelt :smiley:

1 gillning