Gjirde en screenshot och croppade den. Blev en .jpg på 166kb, 1 MP upplösning, 1400x700 ca. Borde inte vara några problem tycker jag.
Har funjat bra tidigare.
Upptäckte det för ca en vecka sedan men kommer inte ihåg senast jag gjorde det innan dess.
Kan vara screenshotprogrammet som skapar korrupta png också. Eller ett format som forum/web inte stödjer. Testa för skojs skull att öppna med ett bildbehandlingsprogram och spara ner som jpg och tanka upp. Borde finnas nån app.. app.. app…
Utan felmeddelande är det väldigt svårt att felsöka. Men jag har också varit med om att det hänger sig nån gång och istället för att ladda upp bilden har jag skärmdumpat bilden och då har det funkat. Kan inte förklara varför. Förutom då att det kan vara en version av png som inte stödjs av bildbehandlingslibbet discourse kör med under ytan.
Maila den konstiga filen till mig på [email protected] så kan jag kika lite.
lika hos mig oxå
En uppdatering för forumet fanns tillgänglig så passade på att uppdatera servern samtidigt. Den sa du måste inte starta om men det kanske behövs. Kanske dör du om du inte startar om. Kanske mördas din familj om du inte startar om. Men du behöver inte. Så jag startade om maskinen också därför ett kort avbrott i allas prokrastinering. Sorry not sorry.
Men man vill ju inte gå miste om sånt här exempelvis:
Nä, jag har inte heller nån aning om vad det är.
Det är lite så här:
Imorgon em har vi ett kraftigt åskväder på väg in. Av erfarenhet kan det bli strömavbrott och framförallt att nätet dör en kortare stund. Vi får se hur vi klarar oss men om sajten dyker vet ni varför.
Dieselkraftverk och Starlink-backuo.

