Bridgestone Tour B XS

Någon som spelat regelbundet med denna Bridgestone boll ?
Har börjat titta på boll för årets golfspel.

Finns ju på rea nu på Dormy. (2022 års modell)

Har de senaste säsongerna köpt 5-6 dussin bollar och spelat merparterna av säsongens rundor på samma boll. Förra säsongen var det Vice PRO som användes, något för dåligt med spinn på slagen med de kortare järnen för att jag skall gå på Vice igen.

Jag har kört RXS i två? säsonger nu. Underbar boll. “Märker ingen skillnad på den och pro v1” säger vissa.

Inte provat. Men Wilsons Staff Model/X kanske kan vara något? Kom ny version nyss och den gamla har fått många lovord i tester. Borde gå att hitta till bra pris nånstans.

Jag lirar RXS, och har inte testat XS eftersom Bridgestone säger att deras två X modeller är för de med högre swinghastighet, och R modellen för lägre. Sen finns en mjuk och en hård variant inom resp hastighetssegment.
X - snabb, hård (Tigers boll)
XS - snabb, mjuk
RX - långsam, hård
RXS - långsam, mjuk (Freddy Couples)

Gränsen för snabb/långsam går enligt dem på ca 105 mph med driver, men som vanligt så ska man ta allt sånt med en nypa salt och spela med det man gillar!

Jag lirde ”några lådor” Wilson staff model tidigare, och det är en mycket bra boll. För min del så upplevde jag däremot den lite för hård i träffen, typ ganska lika pro v1x. Jag lirar hellre bollar med lite mjukare känsla, typ AVX eller min nuvarande Bridgestone RXS

Rätt där coleburn det är RX-S jag kört.