Bra exempel på klubbinfo

Försöker med en tråd med goda exempel på info från klubbar vi springer på som kanske andra klubbar kan inspireras av. Vid senaste Skånebesöket på höstkanten surfade jag runt på olika alternativ på spel och sprang på detta format från Elisefarm som jag gärna skulle vilja se fler klubbar informerade på. Just vid detta tillfälle så fanns ingen info men även det säger något om att man inte ska behöva förvänta sig några överraskningar. Kanske med tillägget att man daterar infon så man vet när den skedde

3 gillningar

Så här ser det ut hos oss

2 gillningar

Alvesta GK informerar föredömligt om allehanda banarbeten på facebook.

1 gillning

Så här kommunicerar man. Fy fan vad jag kommer spela Alvesta i sommar.

3 gillningar

Bara att meddela när … så kan du få sällskap. :wink:

Ang. Information så kan jag förstå premissen “om vädret tillåter” på ett betydligt mer ingående sätt. De flesta banor sköts av folk som jobbar efter ett schema. Vi har väl alla stött på dessa som inte kan avvika från ett dylikt, oavsett ämne, och att go with the flow som vädret verkligen personifierar blir då svårhanterligt. Dessa personer är ju ordentliga och det är ingen skräll att såna personer valts in i en styrelse el.l i en förening. Nåja… Det är veckostyrda klippscheman för fw, tee och greener och då dessa ligger till grund för bemanning mm. så fan ta den HGK som följer behovet alltför ingående. Finns det ett schema så tycker de ordentliga att det ska följas. Sånt kan de… men inte banskötsel. Ergo… tänk på ovan när ni pratar med/om en HGK. De har det inte alltid lätt i sin roll där de ska balansera behovet från gräset, spelaren och sin arbetsgivare.

Sorry för OT.
Egon

3 gillningar

Bra med info innan spel och juste med rabatt för gäster.

2 gillningar

Bra info men alldeles för sent om detta är första och ända sättet infon ges. Handlingsutrymmet att hitta ett alternativ för spel är väldigt litet både för medlemmar och gäster och blir mer ett alibi för dem själva. Om utöver detta det finns info om planerade aktiviteter någonstans för medlemmar och kanske info i bokningsbekräftelsen för gäster om att det ska ske planerad banskötsel i närheten av deras besök så tycker jag att man gjort det man kan och bör. Banan i Skottland som behandlade mig på det sättet ståt högst på min lista vid nästa besök. Arbetet måste göras och det är helt upp till klubben att bestämma när på samma sätt som jag som spelare äger hur det påverkar min upplevelse. Tyvärr är det klubbar som med argument som ”det påverkar inte rullet” eller ”det är lika för alla” som ursäkt för dålig eller sen info försöker äga min upplevelse vilket de har lika lite rätt till som jag har att kritisera vad de gör med banan och när.

2 gillningar

Helt rätt Eriksson.

Idag när vi kommer ut till vår bokade tid på Kristianstad Östra har man hålpipat greenerna helt utan information någonstans. Det gav effekten att vi snabbt kikade bokningarna på västra och gick över och hoppade in i en tvåboll. Givetvis blev tvåbollen på östra själva men jag skiter i om vi gjorde ett moraliskt fel här med bytet- det hade kunnat undvikas med information.

1 gillning

Har du gett någon feedback till klubben? Bevisligen fanns det ett bättre alternativ för dig som kunde med lite omtanke från klubben gått smidigare både för dig och för de du lämnade. Ansvaret för det i detta fall är helt och hållet klubben som skapade denna situation

Jag har tappat hoppet för längesen.

Gör inte det. Det finns möjlighet till förbättring om ”styret” justeras.