Räknar då bort måndagsexemplar av Homo Sapiens
- Skällande hund
- Mygga
- Geting
- Fluga
- Fågeljagande grannkatt
Räknar då bort måndagsexemplar av Homo Sapiens
fästing
fästing
mygga
mygga
?
En bra sak med vintern i alla fall, många av kräken försvinner. Listan förändras, kattfan tar förstaplatsen, hundeländet hålls inomhus mer. Sen är vinterns djur i Uppsala i övrigt rätt sympatiska. Rådjuren är i och för sig såna som finns i listans närhet och avancerar fram emot vintern.
Bor man i Västmanland är väl svinen en faktor på listan, men även där, ingen golf i alla fall då det är vinter. Åka skidor på golfbanan skall väl inte förbjudas antar jag.
Fruktflugor
Tvestjärtar (Sambon är livrädd för dem och skriker högt när hon ser en och då blir jag rädd)
Insektslarver i svampar.
Den gamla kattfan som insett att hösten är här och inte vill vara varken innekatt eller utekatt.
Möss som lär flytta in soprummet/garaget/i sommarstugorna nu.
Där fick du mig. Fruktflugorna, de skall in på listan, ska fundera på var.
Edit, har tänkt klart nu, de skall in efter myggorna, kattfan får vänta till i vinter.
vildsvin
Fästing
Älglus
Mygg
Flugjävlar
Mördarsnigel
Älg på vägen
Ren på vägen
Älg på vägen
Ren på vägen
Hundägare som inte har ordning på hunden
Vi åker inte skidor på golfbanan Fagersta. Vi åker till Norberg för skidor. (Engelbrektsloppet spår) Ca 12, km dit från Fagersta. Golfbanan ligger väl ca 7 km ifrån Fagersta så ingen mening att dra halvdana spår där.
Världsklass på de spåren oftast. Vi får se hur det blir med skidåkandet i år. Spåren finns i pestområdet.