Bonusstegen hos Dormy, medveten förvirring?

Så här presenteras Dormys bonusstege:

Är lite nyfiken på hur ni andra tolkar detta?
Är det bara jag som är dum och tolkar den som att man efter 10000 spenderade kronor får 50kr, sedan 100kr, 150kr, 200kr och 250kr?

Läser man villkoren som finns på en helt annan sida så framgår att man får 50kr utbetalt vid 2000kr i inköp d.v.s. deras tabell visar ackumulerade summor, något som inte direkt framgår i tabellen, eller?

De 100kr som listas vid 4000kr i inköp är alltså summan av 50kr för att man passerat 2000kr samt ytterligare 50kr för att ha passerat 4000kr, inte 50kr för att ha passerat 2000kr följt av 100kr för att ha passerat 4000kr.

Personligen tycker jag tabellen är som skapt för att få köparen och tro att man får betydligt högre bonus än man egentligen får? Ganska utstuderat enligt mig men som sagt jag kanske är ensam om tycka att tabellen är felaktig?

Framgår det inte att bonusen räknas ut på ackumulerat inköp årligen?

Egon

På själva sidan för Dormy Club finns nästan ingen förklarande text, förutom tabellen står det längre ned på sidan att när man samlat ihop inköp för 2000kr så får man 50kr i bonus och man är inne i bonustrappan.

Klickar man vidare till medlemsvillkor står det naturligtvis massor men det enda som behandlar summan är följande:

“Bonusen bygger på insamlade poäng. När du samlat ihop 2 000 poäng får du 50 kronor i bonus som aktiveras vid nästa månadsskifte. Mellan 0 och 9 999 poäng samlar du en poäng per handlad krona, över 10 000 poäng dubbleras poänginsamlingen.”

Möjligt att de själva tycker det är tydligt men med tanke på hur tabellen är uppbyggd samt att den förklarande texten bara tar upp exemplet med 2000kr i inköp och att det ger 50kr så går det ju att misstolka ganska lätt att nästa nivå ger en högre bonus?

Det går att misstolka men texten är tydlig.

…och det är nog många som kollar bilden utan att läsa ”det finstilta ”

Om man tänker efter så är det knappast rimligt att få 500 kr bonus för de 2 kkr man handlar för mellan 18000 och 20000, speciellt inte mht dubbla poäng vilket skulle ge motsvarande 50% bonus på dessa köp (om jag fattade trådstarten rätt).

Om man inte tänker efter så kommer man få mindre bonus än man trodde.

Om jag handlar på Dormy så säger dom ibland “du har 50kr bonuscheck att utnyttja om du vill, vill du det?”. Då gör jag det.

Sjukt avancerat. =D

Handlar inte där så ofta så var nog första gången jag kom upp till anda steget och tyckte det var märkligt med 50kr i bonus när tabellen säger 100kr.

Ska man ens behöva analysera om bonusnivåer vid slutet av stegen är rimliga, som kund kanske man på sin höjd kikar på tabellen. Läser man villkoren om 50kr tillbaka vid första steget så ger ju texten i kombination med tabellen ingen som helst info om att de rör sig om 50kr vid varje steg och att tabellen adderar tidigare stegs bonus med det aktuella stegets bonus.

Bonus hit å dit. Sänk priset istället butikdjävlar!

Lite off topic, men tycker Dormy blir sämre med tiden. Den allmänna prisnivån kan de så klart inte göra något åt, men färre bra kampanjer och nyheter av olika slag. Rean är också sämre än tidigare. Tycker jag. Hårdare konkurrens av näthandel?

Absolut, och vi som handlar där ibland ska nog vara glada för att de finns. Klämma o prova irl. är värt nån extra krona ibland.

Egon

Som jag skriver, kan inte lasta dem för allmän prisnivå men tycker Dormy blivit tråkigare. Färre kampanjer och mindre som händer.

Håller med.
Tidigare hade de lite bättre priser på abacus vs övr. märken och de höll hygglig kvalite för pengen.
Numera har de ”bogeys & birdies” som lågprismärke (om man nu kan kalla 400:- för en piké det).

Jag handlar främst på deras outlet. Förr kunde man hitta förra årets’ för halva priset. Klubbor då. Inte nu längre.

Egon