Bilder på ditt senaste golfrelaterade inköp

Så tänkte jag också. Efter att ha spelat några gånger upptäckte jag att det skiljer ~25 meter mellan T350 J6 och TSR2 H5. Jag beställde en T350 J5 häromdagen.

Aha! Där dök den upp i alla fall, järnfemman!

1 gillning

Just det har jag redan tänkt på, även om jag inte vet om det är just 25 meter eller om det bara är 20 meter. Jag tänker dock att det är ganska lätt att ta av 5-10 meter om jag slår en så högloftad hybrid och ändå få både höjd och stopp.

Dessutom har jag troligen inte slagit mer än typ 50 slag med J5 under dom 1,5 år jag hade den i mitt förra set, och då har jag spelat närmare 200 rundor så jag tror inte jag kommer sakna den jättemycket.
I värsta fall går det att köpa en ny J5 som knappt används. :laughing:

1 gillning

:smiling_face_with_sunglasses:

Vi får se hur mycket den blir använd. T350 J6 är så lätt att slå högt med att jag tänker att J5 kan funka.

Jag har inte Skalmans skicklighet att ta av det som behövs på långa klubbor. Och H5 blir för lång när jag har slagit dåligt från tee och har ~160 meter kvar.

De är otroligt fina de där hybriderna. Lättslagna från de flesta lägena, går långt, högt, och stannar bra på green.

4 gillningar

Fortfarande bra på att slå järnnian men längre klubbor får mig att vilja lägga av.

4 gillningar

clear

clear

clear

clear

Du kan få några av mina 150 inköpsrätter.

1 gillning

Var dags att byta vagnbag efter sisådär 10(?) år, fortsätter på samma färgtema men med rätt märke på bagen så det matchar innehållet. :grinning_face:

2 gillningar

Vad är det där? Vad skall den göra?

och framförallt

Funkar det? :slight_smile:

Så hur blev den där? Jag provade men blev måttligt imponerad.

1 gillning

Hade en utprovning av hybrid bokad idag vid lunch, kanske inte var optimalt med tanke på sömnbrist och svårt att se med ena ögat! :joy:

Hur som helst var tanken att hitta en hybrid som passade in längdmässigt mellan j5 och fw7.
Då har jag även möjlighet att växla mellan j4 och hybrid i bagen beroende på form och förhållanden.

Det blev en 24 graders Titleist GT2 med Tensei 1K blue stiff så den nu är min GT2 uppsättning fullständig.

Headcovers hade fått fötter så jag ska få rätt typ senare.

3 gillningar

GT2 hybriden är riktigt grym. Fick ta med mig en demo GT2 21 gr med Hzrdus Black 5G 80/6.0 och testa på banan. Stabilaste hybrid jag slagit. Kunde använda den runt green för att chippa med också.

1 gillning

De där klubborna är så otroligt bra! Jag är helt förälskad i mina TSR2-hybrider, 18°/21°/24°.

1 gillning

Den ska hjälpa dig att känna hur bakre handen bör vinklas utan att hindra, gillar hjälpmedel som uppmuntrar dig att göra rätt snarare än hindrar dig från att göra fel för då blir det svårt när du ska slå utan hjälpmedlet.

Min anledning till köp var att jag kupar den främre handen vilket ställer till med alla möjliga problem när timingen är fel.
Här tycker jag att den hjälper och att jag fått en mer neutral handled i toppositionen men det krävs mycket mer träning för att få bort den ovanan.

Golfrelaterat?