Tack för din ödmjuka attityd och respektfulla öppning till inlägget.
Jag har varit tävlingsledare sedan mitten på 1990-talet, i flera golfklubbar och ordförande i tävlingskommittén i Halmstad Golfklubb i nu 16 år. Under denna tid har jag både gjort det här jobbet manuellt och varit med och utbildat i diverse system, bland annat GIT Tävling.
Jag tänker inte fel utan har beskrivit exakt hur det fungerar. Det finns inget rättvisetema här utan handlar om ren matematik där syftet är att reducera skillnaden mellan höga och låga handicap.
För att sätta punkt för diskussionen skapade jag en tävling i GIT och anmälde två (fiktiva för den som inte förstår det) spelare som får det antal slag som anges ovan (behövde ge höghandicapparen högre handicap p.g.a. låg CR/Slope på den här banan, men han får alltså 12 slag med sina 15 i handicap.
Tävlingsinställningen för scramble i GIT är just den som anges i första inlägget.
Resultatet blir av någon outgrundlig anledning exakt det jag berättade i mitt svar till OP.
Jag ser fram emot en ursäkt och en mer ödmjuk inställning nästa gång du vill argumentera.