Bekväma golfskor med spikes

Funderar på att investera i ett par nya golfskor. Eftersom jag har lite problem med fötterna så är komfort väldigt viktigt för mig, och ett krav för mig är spikes.

Just nu är det väl nere på 2 modeller som jag funderar på, framför allt pga tidigare erfarenheter i “vardagsskor”
Ecco Biom G3 samt Adidas Tour 360 22.

Är det någon som har testat något eller båda av dessa paren och kan ge ett utlåtande?
Även nyfiken på bredden på skon då jag gärna vill ha lite mer rum för tårna.

Finns det någon annan modell som är värd att kolla på?

Jag har den Adidas 360 just nu. Två par dessutom (svart och vit) och de är supersköna att ha på sig men jag gillar inte att spela med dem då sulan är otroligt svampig och ostabil. Annars tycker jag den rymmer foten väldigt bra.

Den Ecco-dojan som jag hade kommer jag inte ihåg vad den heter men den var i getskinn. Superskön och väldigt bra att spela golf i. Kanske inte den stabilaste jag haft. Tyvärr klev jag ner i diket med dem och sedan dess har de inte gått att använda. De går nämligen inte att tvätta och surt dikesvatten doftar inte hallon när det blir varmt.

Ett tag körde jag med ett par Sacony trail-löpardojor då sulan är ganska greppig men de är väldigt ostabila annars hade jag kört på den. Det blir nog min nästa sko, en stabil trail-doja, om det finns.

De flesta märken/modeller av rang har val av läst. Att sen åf bara tar hem medium och håller på hyllan, är en annan sak.
Jag har wide i tour 360-modellen med spikes men det är nån årsmodell bakåt. Supersköna.

Ecco är lite av en no brainer för de ser tom. mjuka ut på bild. Har inga än.

Annars säger jag som jag brukar… Ett par väl ingångna klassiska golfskor med lädersula är mumma för fötter och sving.

Egon

Har du tittat på Sketchers?
Som skor är det de skönaste jag äger.

1 gillning

Tack för input!

Skechers är absolut trevliga men de faller bort för så vitt jag vet har de inga med spikes på.

Jag får se om jag vid tillfälle kommer förbi en butik som säljer de olika och känna på dom, men det är inte alltid den första känslan i butiken är samma som att spela en hel runda i dom :slight_smile:

Och det kommer även att bli ett par FJ Premiere vid tillfälle för “fingolfen” :smiley:

Har två par 360 dock softspikes. Älskar dem. De är stabila och bredare än tex FJ osv vilket passar mina ankfötter utmärkt.

Tour 360 22 är kanon. Mina fötter är rätt kassa (stötdämpare under fot är trasig) och jag kan i princip bara använda Adidas med den mjuka sviktiga sulan. Dessutom har jag lite bredare fötter än “standard”. Så jag beställde ett extra par på Dormys rea i går…

Jag har också ett äldre par Tour 360. Även de är mkt sköna men de är lite tyngre.

1 gillning

Just nu spelar jag i ett par (nya som jag hittade hemma i garderoben) FootJoy Dryjoys tour. De rymmer foten väldigt bra samtidigt som de är stabila att både stå och svinga i. De kan nog upplevas aningens hårda jämfört mot Adidas 360 men jag står hellre hårt och stadigt än att jag vrickar fötterna.

FJ pro är rena skiten (förlåt). Mjuka, sladdriga och går snart sönder. Jag har reklamerat mitt andra par nu.

Stabilast av alla helt utan konkurrens Fiddler, dämpning minimal, tunga, ett längre projekt att bara gå in dem.
Vridtestet ger att mina Adidas lyftarskor är mjukare vid tåområdet, Fiddler mjukare vs lyftarskorna där sulan böjs när man går.

Några snikfula Ecco används då de är mjuka o sköna att gå i…

Salomon trailskor med låg tå-häl skillnad används ochså, dock endast om det är torrt…

De absolut bekvämaste dojjorna som jag har, och har haft är utan tvekan FJ Contour. Och man blir inte rånad på köpet…

Det blev ett par Adidad Tour 360 22 då jag snubblade över ett par för snuskigt bra pris på XXL.

Preimär på tisdag men än så länge känns de toppen, när man knallar runt på gräsmattan hemma :smiley:

3 gillningar