Autoflex skaft

Någon som testat?
Isf vad tycker ni om detta?

Det sägs vara sladdrigt. Spelare som har stiff behöver gå på x om de inte har tempo som Freddie eller Ernie.

Egon

Fast poängen är ju att det är som en kokt spaghetti tills man drar till bollen och det styvas upp? Inte provat själv, men en kompis är grymt nöjd med KHT (Korea Hidden Technology).

Absolut, men det är väl amatörens förbannelse… dvs. tempo och konsekvent rörelse.
Jag ligger själv på firm men stiff lirar bättre med mitt inkonsekventa tempo. Shit the same om man missar nån meter i längd men känner att det är styr på huvudet.

Egon

Just så! Högg lite igår. Snittade några mph högre med stiff än X-stiff, men var enorm skillnad i spridning.




Lirade Autoflex i 1.5 säsong. Var supernöjd de dagar tempot satt!

Du måste verkligen vända lungt på toppen och känna hur skaftet laddar. Gör du det, har du en jäkla bombmaskin.

MEN, du måste gå till en fitter för att få ordning på längd och klubbhuvud. Du vill ha ett så lätt driverhuvud som möjligt. ex alla PING huvuden lirar väldigt dåligt med Autoflex.

Har du fler frågor skicka ett PM. Jag nördade rejält kring skaftet och fitting när jag hade det! :slight_smile:

Tjena

Såg att du hade lite koll, var sugen på att testa autoflex skaft i min ping g430 Max. Är de ingen bra idé ? Blir skaftet för lätt ?

Tacksam för svar.