Arlandastad Masters

Den enda bilden jag hade lagrad från rundan var från våta rangen. Från den utsökta resturangen som är riktigt bra. Servicenivån är 100.

Banan är ju en klassiker i Sverige i och med Scandinavian Masters för ett gäng år sen. En parkbana i bra skick (även om greenerna var pipade nu under semestern när dom har lågsäsong). En trevlig bana att återkomma till.

Det går några bollar i alla de vatten man hunnit glömma bort sen förra besöket. Man ställs inför en del utmanande slag från tee sen är det nog de fina greenområdena som eventuellt kan kosta lite slag. Utanför greenerna svår ruff där man lätt kan hamna med ett slag över en bunker mot en green med vatten bakom. Tillräckligt för att skaka om lite bland nerverna.

Bunkrarna i skönt vitt marmorkross (utgår jag ifrån) hade jag önskat jag bersökt mer.

Kommer absolut besöka banan igen, riktigt kul!

Gjorde nog av med 3-4 bollar bara. :slight_smile:

Barside/Tero vann matchen mot Undertecknad/Stefan med 2/1 (scratch play). Mycket trevlig runda!

2 gillningar

Väldigt lagom bana tycker jag. Var ett par hål som man kanske behövde ha spelat tidigare för att förstå sig på, annars bra balans mellan längd och hinder från tee. Undrar vem som behöver deras premium banguide för 200 spänn dock.