Arbetsplatsproblematik

… Är ingen bra dag.

Att göra rätt, hålla sig lugn och, som chef, värna om sina kollegor har förbytts till hot och våld. Kollegor känner sig osäkra och personligen fruktar man för sitt liv och inte minst sin anställning.

Känslan är inte nice och man kan inget göra.
Nu ska pöbeln och annat löst folk (som inte har sett något) göra sin röst hörd över den 100%iga samstämmighet som alla vittnen har.

Man tror att det är en mardröm och vill bara vakna.

Egon

? ?? ??!!?

Låter ju bisarrt.

Det är det.
Kan av förklarliga skäl inte yppa så mycket mer.

Egon

1 gillning

Men jösses. Kämpa på.

Tack!
Jag skötte, som sagt, situationen helt klanderfritt. Idag kändes det okej men sen fick jag en släng av PTS, tror jag.
Konstig känsla. Blicken vandrade kontinuerligt över axeln. Inget kul.

Egon

Låter allt annat än trevligt, hoppas det får en vettig upplösning!

huvva låter inge nice

Spännande…gissar på att ingen med högre mandat ovan er är inblandad.

Beror på vad du menar med inblandad?
Inte ens jag var inblandad… jag råkade vara i samma rum när psykbrytet kom. Som chef måste man stävja sådant här beteende. Att säga till var det minsta … det som följde efter borde varit det värsta men jag befarar att gulligull-maffian ska flytta fokus och leta efter annat lullull o fjanterier.

Egon

Typ eskalering uppåt. Om order kedjan fungerar så är väll det viktiga ok.
Resten är bara ett jobb för ett mandat/chef.

Jag förstår inte vad du är ute efter i din frågeställning.
Någon har betett sig illa inför andra. Varför vet ingen. En tillrättavisning var på sin plats och är man chef så agerar man så att de andra inte behöver göra det. Det ingår i jobbet.

Där skulle det slutat men… ja, jag kan väl inte skriva för mycket om det.

Egon

Du kanske inte skulle skrivit något alls om saken.

Nej, kanske det.

Egon

personligen fruktar man för sitt liv och inte minst sin anställning.

Då undrar man självklart vad hänt?
Har man stöd uppifrån,?, .om inte så kommer anställning in.
Frukta för sitt liv? Hotad verbalt ? Tillhygge?
Om lite brus längst ner så är det väll bara att utföra jobbet vilket ingår i mandatet som chef…vilket ni gjort.

Aah, så är det. :+1:

På tanken om ”sitt liv” så brukar jag tyvärr låta småsaker ta för stor plats (överreagera) och sen, tvärtom, underreagera på större saker.

Det slog mig idag att hjärnan inte alltid reagerar som förståndet vill. Det var ingen stor sak för mig även om det var obehagligt men efter att ha hört andra så insåg tydligen hjärnan att ”det här kan vi inte vifta bort”.

Egon

Om ingen har fattat det så använder jag ibland forumet för att prata av mig.
Tack!

Egon

7 gillningar

Övik, rätt eller fel är väl individuellt

Självklart, men Egon bor väl i landets sydligare delar, vilket jag GISSAR kanske inte blir så enkelt i förhållande till övik?

Ja! Hot om våld och uppsägning är ju inget mot kortare golfsäsong!

Lite missvisande hopskrivning där.
Uppsägning är det inte tal om för min del. Kanske mer omöjligt att jobba kvar pga. rädsla för nya oprovocerade incidenter från samma håll.

Egon

1 gillning