7/8 Maj. Tips på bana nära Kalmar med boende

Som vanligt en tripp till Kalmar i början av Maj för riksserien i dart. När man är på sydliga breddgrader tänker jag golfa Söndag eftermiddag och Måndag förmiddag.

Jag vill slippa onödigt flängande och vill bo i omedelbar närhet till banan.

Helst ska det vara en bana norrut från Kalmar för att slippa en massa extra mil på Måndag em.

Och självklart har jag inget emot sällskap av någon/några forumister.

Jag gillar kalmars båda , oskarshamn och har hört att Västervik brukar vara bra tidigt. Längre norrut är Åtvidaberg fantastisk också Västerby. Du kan bo på båda.

Minns inte vilken, men den av rundorna på Kalmars som mest utnyttjade gamla 18 hålaren. Kalmar är fin. Dock kan man nog inte bo riktigt nära

Bo på Erzurum? Sveriges bästa 19:e dagar då det är soligt och åtminstone för 10 år sen bra boende. Men i och för sig inte på vägen hem.

Nybro GK är det nåt att ha eller är det kattskit ?

Hemsidan säger att det är en skogsbana, jag gillar ju skogsbanor.

Vill du kan jag nog.tänkas kunna köra upp och spela Nybro med dig den är ännu ospelad för mig.

Låter som en fantastisk idé.

Eksjö är inte jättelångt (knappa två timmar) bort. Trevlig bana. Och har man inte sett Eksjös trästad är den absolut värd ett besök.

Nu får jag googla igen. Var ligger Eksjö ?

Onära Kalmar, Nybro spelade jag för +10 år sedan, blandad skog och äng är jag för mig, mycket ljung men hyfsat välskött.

Kommer man norrifrån eller ska norrut kan det vara värt en lite omväg.

Nybro Söndag 15.30 om någon vill hänga på. Albert och jag än så länge. Hurvida Cisco hänger med vet jag inte, dock är ju han bara publik.

Jag har dessvärre fått förhinder pga rörmokarbesök.

Jag får nog ragga upp några lokala förmågor att lira med istället.

1 gillning

Eksjö GK har förfalliet från sin storhetstid. Sist jag va där fanns det ingen resturang (tror det fanns en varuautomat och lite sittplatser som liknade kommunfullmäktige i Västerås ungefär) och banan hade dåligt skick. Hoppas dom vänder på trenden ty jag gillar layouten annars.

1 gillning