40% svinn obemannad kiosk

Landeryd skriver i ett utskick till medlemmarna att det är 40% svinn de tider kiosken är obemannad. Vad gör man åt sånt här?

Kameraövervakning eller stänga kiosken. Jag skulle luta åt att stänga kiosken.

Ett system med “automater” för de vanligaste produkterna kompletterat med större utbud vid bemanning.

Sett ur en ekonomisk synvinkel är det ju lätt att räkna på det hela. Är svinnet större än personalkostnad ?

Jag skulle övergå till gratis kaffe, gratis “gör din egen smörgås”, automat för kylda drycker och olika snacks.

1 gillning

Finns ju gått om företag som hyr ut automater

Ojj beroende på hur man ser det…40,% av golfarna är småtjuvar.
40% svinn, en golfare kan man inte lita på.
De flesta som spelar golf är typ halvgamla…äldre är tjuvaktiga.

Ref mitt förra inlägg: stänga är dumt. Låta ett (troligen) fåtal förstöra för de skötsamma är inte bra.
Kamera och automat à la ovanstående förslag är nog en bättre väg att gå.

på vibban norra vart det kiosk med automater.
funkade kanon när man vant sej.
hatar när det inte finns kiorre

och hatar folk som inte gör rätt för sej. ynkligt.

2 gillningar

Det saknas en del info, men risken finns ju att det är “andra” som förser sig ur kioskerna. Vi har en sån på Norra i Tylösand där korpar (inte de med vingar) sett till att vi numera inte kan ha nåt för självservering där när kiosken har stängt.

Om man har lite känsla för olika typer av människor, så förstår man att det krävs en onormalt hög koncentration för att komma upp i 40%.

Sannolikt så är det andra krafter som ger resultatet, likt puttarens inlägg ovan.

Jag har hört mången historia om stulna klubbor ur bagar, svinn i kiosker och liknande… jag tror inte att detta är sanningsenligt alls. Varför dessa rykten florerar vill jag inte spekulera om, men jag tar för givet att de som understryker dem är en part i målet.

Egon

1 gillning

Bankid-öppning. Verifiera att personnummer stämmer med bokade bollar under dagen.
golf.se konsulterna kan nog lösa det för några hundra millar.

1 gillning