Vara redo på första tee?

Vad har ni för målbild vid slag ur greenbunker? Jag är nöjd med att få upp den på green och tvåputta. Kan jag göra en sandie 1 gång av 5 så är jag mer än nöjd. (Tourproffsen klarar det ca 70-75% av gångerna tror jag)

2 gillningar

Bemästrar det redan.

Som bäst hade jag 50% från greenbunker och är bara bunkrarna bra räknar jag med att hamna nära varje gång. Dessvärre är min hemmabana skit i bunkrarna för mitt tycke.

Snart dags för en bunkertråd om den inte redan finns.

Bunkrarna på vidbynäs är skit.
En del är klubbens fel. Dåligt skötta.
Nästan noll sand innan leran på många
Ställen.
Mesta är spelare som SKITER I Å KRATTA
Så djävla ynkligt. Flera ggr spelat med medlemmar som har egen fri placering i bunker.

1 gillning

Jag gillar speciellt när folk tror att om de går försiktigt så behöver de inte kratta. :joy:

1 gillning

Är man bara lätt på foten så… :grin:

Slå hårdare.

Om jag inte får upp den till avstånd där det är rimligt att sänka den är jag missnöjd, säg 4m.

Gårdagens 9-hålare, 3 bunkerbesök. 5m, 2dm och 1,5m var resultaten.

Att du är missnöjd med 4m är ok.
Att du tror att det är rimligt att sätta en putt från det avståndet är… lite roligt.
Från 10 feet (ca. 3.5m) sätter proffsen 40% i snitt.

Egon

Lite fel skrivet av mig, det finns en rimlig chans att sätta den är vad jag avsåg.

Sätter jag fler än var 5:e från 4m har jag haft en bra dag.

1 gillning

Jag tror inte att det var ”fel” tänkt. Vi hackers har ofta dessa som våra kortare chanser, så nog behöver vi få i dem alltid. Det är ok och rimligt att se dem som bra chanser men det är också väldigt bra att veta ”att inte ens proffsen…” :wink:

Egon

Villhöver produkt… Jag har börjat tänka i banorna av att om flaggan står lång så vill jag vara på green bortom och tvärtom, att säkra greenträffar. För jag tvåputtar oftare än jag chip enputtar.
Det kan såklart finnas tillfällen där jag gör tvärtom av andra orsaker…

Kanske missuppfatar vad du skriver, för som jag ser det är det mitt på green som ger greenträff oftast. Inte alltid kort förstaputt dessvärre..

Undrar hur de har kodat gps’n på den?
Det skulle ju vara förödande för trovärdigheten om flaggan står 110m bort och bakkant green = 108m.

Jaja, jag slår inte perfekt i längd jag heller men det är j-vligt irriterande när mitt green är gps-utbasonerat i bollen och man själv lasrar att flaggan står kort… sen står fanstyget mitt/lång iaf.
Händer titt som tätt så jag undanber mig alla ”klockmått” o stegar/synar hellre till kända mått.

Egon

yes, och jag pratar mer generell tanke, att inte vara för kort eller för lång som grundregel