Har inte köpt en boll på år och dag, spelat på sånt jag hittat och har tyckt att allt är same shit, men nu hittade jag en smartcore, den boll jag tidigare köpt och det är bara att erkänna, den är skönast att putta med för mej, det är nåt med knacket. Så nu tänkte jag köpa ett par dussin. Vart köper ni era bollar för hemskick?
Dormy. Köper för dryga 1000-lappen= fraktfritt.
Nu testade jag att beställa några dussin Pro V1 och Pro V1x från https://golfsson.net/ som är baserade i Uppsala av vad det verkar. Går att hämta från “store” vilket verkar vara en vanlig villa i Slavsta/Södra Årsta här i Uppsala.
De verkar dock riktigt billiga jämfört med konkurrenterna. Är det inga bra bollar så är det inga stora pengar som går förlorade. 249:-/dussin för grade A-B. Vad nu det betyder i praktiken törs jag inte svara på än.
Logobollar. Fru Norrland driver företag och det brukar gå att skaka loss några dussin.
Köper en strut ibland för att prova andra modeller.
strut? (du har också en cash cow som hustru? Min genererar både det större inflödet och det större utflödet…)
outofbounds
I den takten jag slår bort bollar nu kan jag nog köpa tillbaka dem nästa år igen…
Det fick bli amazon…
nya dormy har alltid drive på mina
beg A varsom helst på nätet
Knappast “cash cow” men bollar kan det oftast bli.
Strut = trepack.
Jag är bolltillverkarnas dröm. På ena banan jag spelar på är det vatten på 12 hål och med den fulhook som numera alltid verkar ligga på lur slås det bort en del bollar, långt bortom räddning av bollhåv. Sen letar jag aldrig mer än max 30 sek i högruff eller skog, på sällskapsrundor alltså. Oavsett bana. Handlar alla nya bollar på
Dormy som jag tycker har konkurrenskraftiga priser. Handlar iofs bara fysiskt i butik. Barkarby eller outleten i Ängelholm.