Tre saker vi minns från 2022 - egen golf och golf i allmänhet

(Landscape padda är omöjligt att göra förstainlägg på, inget utrymme för textfält, parametrarna ovan borde försvinna då man skriver textinlägget)
Men i alla fall, det var ju lite kul med Svensk Golfs ovan.

Tänkte man kunde utveckla det lite - dels, vilka tre grejer var mest minnesvärda med egna golfen, och dels vilka tre grejer minns du mest av golfen utanför den egna under 2022(jag väljer att bortse från de uppenbara LIV och golftjejerna för att utmana mig lite…)

Egna
——-

1. Nya järn, De gamla var 20+år. Hann bara två rundor innan hibernation men vilken skillnad…
  2. EG open. Eget ruttet spel, men ändå humöret uppe, kul se lite nya ansikten och den pågående förruttnelsen hos andra, som fick ta del av min. Båda rundorna spel med Murklan, en hedersman, får jag säga.
  3. Saguto golfs svingtips om höger armbåge.

Annan
———

1. Ritchie Ramsays bubblande glädje då han vann på DP. Lite som då Bland och Kotte vann tidigare år.
  2. Duellen Cam Rory på Old Course. Led med Rory.
  3. Den här sidan förstås.

Länk?

Banor:

1. Old Course
  2. Kingsbarns
  3. Valderrama (andra gången annars hade den varit överst)
1 gillning

Golf i allmänhet

1. LIV-touren
  2. Linn Grant
  3. Henrik Stenson

Eget

• Korkekarna i San Roque
  • PGA links
  • En drive på 450m, La Cala A18. :wink:
  • (honorable mention: trackMan-pass där jag insåg att jag slår med -AoA med drivern. Åsså därpå följande jobb med att fixa lite +AoA)

Golf i allmänhet

• LIVs entré och därmed lite modernisering av golfen. Välbehövligt.
  • Rory.
  • De usla TV-produktionerna från många tävlingar.
1 gillning

Egna:

• Den årliga resan med golfkamraterna
  • quickhookarna på hemmabanans 4:e hål, åtminstone 10 rundor i rad blev det quickhook.
  • Det svalnande intresset för golf.

Generellt
-LIV golf.

1 gillning

Nio vinster i golfligan (på 20 omgångar)
Två 71:or på Norra (båda med bogey på 18 när jag jagade sub-70.
Golfresa till Sotogrande i juli med Valderrama, La Reserva och San Roque Old.

1 gillning

Egna:

• Intresset/tiden för golf har inte infunnit sig som det brukar. :sweat_smile:
  • Vinsten i KM trots bristen på spel och 0 förväntningar. Konkurrensen kanske inte var den bästa men en vinst är en vinst.
  • Alberts resa till Polen :heavy_heart_exclamation:

Generellt:

• LIV och allt kaos det har medfört, eller larv kanske man ska säga.
2 gillningar

Egna:

• Sänkt mitt HCP med 9 slag - visserligen från tidigare ganska högt HCP, men ändå
  • Vunnit 2 golftävlingar under året - den ena med hela 10 slags marginal i stekande sol, vindstilla och +31 grader i skuggan :hot_face:
  • Konstaterat att golf verkligen är en synnerligen märklig sport. Uruselt spel ena dagen och 18 slag över HCP som dagen efter förbytts mot raka fina utslag , alla puttar i och 5 slag bättre än mitt HCP. Fortfarande ingen aning hur detta gick till :woozy_face:

Generellt:

• LIV :face_vomiting:
  • Svenska damernas framgångar - speciellt Linn och Maja :smiley:
  • Rory!!! :smiley:
1 gillning