Fyfasen vilket antiklimax. Ingen spänning, och Schauffele som segrare. Trist.
Tvåa och trea, inte illa, Schauffele var bara för felfri. Definitivt världens näst bäste spelare nu, bästa då Scheffler som idag inte har puttningen i ordning. Lite synd att inte Rose fick i ett par av alla fina puttar mot slutet, blev inte spännande på slutet.
Men en mycket värdig champion golfer of the year, Xander Schauffele.
Gillar kommentaren på 18:e idag när Scheffler “inte nått damtee” men ändå kommit 150 yards från tee… dom spelar ett annat spel dom där grabbarna.
För den som missade det.
https://x.com/nuclrgolf/status/1815067731969933676?s=49&t=23EKbkiPvGArbukGqzAN-Q
Måste ha varit hans sämsta proffesionella slag
Kollade snabbt, USA har vunnit 7 raka majors nu. Har inte hänt sen mitten av 70-talet, Jacks och Toms storhetstid.
Från 71 till 78 var det bara amerikaner och Gary player som vann majors. Sen kom Ballesteros.
Ok, jag ser att du begriper noll och sällar sig till vm i efterklok.
Gott så.
Egon
Det är helt ok.
Det jag menar är att om bil x kör på en älg i 90km/h och då tänker att det inte hade hänt om den kört 100km/h istället… så har man naturligtvis teoretiskt rätt men man kan också bara konstatera det i efterhand.
Din känsla om att Scheffler kan spela i vind (pga. Juniorår i Texas) kom först när han klarat cutten. Många av de som inte klarade cutten är uppvuxna med spel i vind.
Scheffler klarade cutten pga. att han är världens bästa spelare … erfarenhet av spel i vind var inte en avgörande faktor.
VM i efterklok kan likaväl säga att det berodde på valet av kalsonger.
Egon
I övrigt konstaterar jag att Justin Rose inte vann årets Open-upplaga. Med det somnar jag tillfreds med tillvaron.
Lirade dom på Vesterby?
11 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Vinnarskalle eller ej?
Städade lite i tråden.