Grattis redan på första utslaget då.
Blåser det inte på öarna kan man likväl avgöra tävlingen på rangen. Får hoppas det blåser upp lite i helgen.
Dessvärre verkar det mest vara regn i helgen i Liverfool.
Jag vet vad bogey är. Även boogie. Och boggie.
Men vad är båggi som P-U säger?
Jag gillar golf, men det är inte alls lika kul att se gubbarna spela linksgolf utan vind. Come on wind!
Lamprecht, amatör men kepsen full m reklam. Vilka regler gäller egentligen?
Nya tider. Amatörer kan nu tjäna pengar på reklam.
Obegränsat?
Googla upp de nya amatörreglerna.
Försökt kolla lite på The Open, men det är lite avslagen känsla. Bara hål tre (och nya 17) har lite nerv, i övrigt är det mest ett stort öppet fält med lite hål här och där (bunkrar och där flaggorna står).
Det var så jag minns Hoylake från 2006 också. Såg inte så mycket av när Rory vann. Men det är lite roligare än jag minns banan, definitivt mer linkskänsla än på Renaissance. Kollade en hel del igår. Det är bra sändningar, minimalt med avbrot, öeaderboards och sånt.
Men nån Portrush är det inte.
Justin Thomas känns rätt mänsklig efter den här chippen på första hålet.
På 18e lyckas han med att slå från ena bunkern till den andra och slutade med en quadruple bogey efter att ha inlett med att slå out of bounds från tee
Kan vara en korkad fråga. Får man inte ha reklam-logga på bollen på touren?
Tänker att det ju är en bra plats eftersom bollen ju zoomas in ofta
Kanske är det boll-fabrikanten som säger nej?
Ungefär som jag upplever alla linksbanor.
Mer skog till folket!
Nja, det finns ju många linksbanor som är enormt sköna upplevelser visuellt både på plats och på tv. Royal Liverpool är inte en av dem.

Kan vara en korkad fråga. Får man inte ha reklam-logga på bollen på touren?
Tänker att det ju är en bra plats eftersom bollen ju zoomas in ofta
Kanske är det boll-fabrikanten som säger nej?
Säkerligen går det bra för spelarna att få ha en Titleistlogga på en Titleistboll.
Givetvis är det så att det inte går att ha en logga för något annat företag på bollen när man har en bollfabrikant som sponsrar ens användning av bollen.
Tänk bara på Tigers sänkta chip på 16:e på Masters för massor av år sedan när Nike-loggan dök upp precis när bollen tog sista varvet och föll ned i hål.
Ingen större vits för Nike att sponsra om t.ex. en Footjoy logga dykt upp.
Annat golfmärke är nog omöjligt.
Men en tänk om exempelvis Mercedes skulle öppna feta plånboken för en stjärna på bollen.
Fullt möjligt. Men gissningsvis vill bolltillverkaren inte släppa till utrymme för detta. En pekuniär fråga.

Annat golfmärke är nog omöjligt.
Men en tänk om exempelvis Mercedes skulle öppna feta plånboken för en stjärna på bollen.
Å andra sidan blir det ju ingen bra reklam om Mercedes-stjärnan syns på en boll i bunkern eller ute i skogen…
Inte för Titleist heller nota bene.