I svingtråden länkade xxxx till ett klipp där olika svingfel och dess fix förklarades.
Stämde 100% på mig.
Häromdagen testade jag att slajda lite mer o trycka till bollen. Samma j-a gubbsving men lite glid in i träff.
Säkert 20m till kom ut i drivern. Några ballonger blev det också men de gick likväl längre än vad ”perfekt bollbana” gav tidigare.
Prgn ger att egentligen händer inget med projekt öka swingspeed.
Ingen extra mystisk boost har dykt upp, dock på bana längre totallängd vs +2 år sedan.
Bättre AoD ger bättre rull pga bättre driver teknik??
Har på sistone börjat våga trycka på järnen på samma sätt
Det ger några meter till.
Funderar på att filma svingen men är inte säker på att jag vill se hur det ser ut… (det är illa nog när jag ser min egen skugga när jag ska slå).
quote=“Puttaren, post:147, topic:751”]
Det här var nyckeln för mig. Baksvingen upp med klubban på rätt plan, dra på med händerna och bara häng på.
[/quote]
Tpi har just en drill för detta…arm/hanspeed.
Stor boll drillen.
Från en pro för kanske 20 år sedan, men ta i kasta ned händerna…övade in ett snyggt kast …
Fattar inte riktigt vad du menar - kastet är ju poängen eller menar du något annat?
Tekniken är att göra baksvingen med en handledssättning så att klubban kommer på rätt plan, sedan “kasta” klubbhuvudet ned mot bollen utan att rotera iväg axlarna/kroppen utan bara följa med efteråt. I princip som yxhugget fast man gör det från “sidan” s.a.s.
Aha. För egen del blir det både långt och rakt om jag bara kan motstå frestelsen att också rotera iväg axlarna/spinna ur med höfterna innan jag fått ned klubban till bollen.
Nice.
Fundering, ni nämnde tidigare någonstans internal rotation höft? främre ben? Bakre ben?
Typ " korrekt" hip rörelse.?
Om dessa ok så roterar inte höfter iväg?
Det finns ändå några graders rotation här som space for failure eller något…svammel svammel.
Helt rätt. Höften ska ju roteras inåt/bakåt både i baksving och nedsving. Grejen är bara att höften inte får leda iväg rörelsen så att axlarna/klubban kastas ut och kommer utifrån till bollen.