Ställningstagande angående forumets framtid

Jag (och delar av vi) har tagit beslutet att politiska trådar och inlägg inte hör hemma på forumet. Detta åtminstonde tills vi fått en åsiktskorridor att fungera (dvs, undangömt i sajtens inre för dom få som vill befinna sig där).

Jag har funderat mer på vad som tjänar sajten och vad som inte tjänar sajten. Golfdiskussioner och träffar är uteslutande positivt och poltiska trådar innebär mest arbete/pm/arga människor för oss som driver sajten. Jag vill att vi fortsätter träffas och då är det nyckel att det är många som återkommer hit och inte skräms av irrelevanta trådar.

Det är enkelt att se var förändringen skall ske för att dom flesta skall vara nöjda med fortsättningen.

Det är skillnad på ett “forum för alla” och en social media där man kan välja sina följare, så vill ni diskutera politik så hänvisar jag er till twitter, facebook, instragram, youtube etc där folk kan ha valet att följa eller inte. Här tvingas man på gott och ont följa allt och då får det bli lite mer slätstruket istället.

Tills vidare kan man diskutera saken i denna tråden.

15 gillningar

Eftersom forumet heter EagleGolf så borde det just handla om golf och allt runt golf som träffar, resor, utrustning osv. Allt annat borde tas bort eller gömmas undan som ni skriver i tråden.

3 gillningar

Samtidigt tycker jag det är lite småtrevligt med tv-tips, filosofitrådar och andra sporter som diskuteras. Det är just när man blandar in politik som folk blir ovänner. Lite som i vilken relation som helst.

(men för all del, om ni tycker annorlunda så skriv det!)

5 gillningar

Vi som inte har några vänner då? Får vi fortsätta att prata politik? :smiley: (Nejdå, jag tycker det är ett ypperligt beslut att plocka bort politiska spörsmål härifrån!)

2 gillningar

Trots över 10 års politiskt engagemang privat har jag aldrig ens varit inne och läst i nån politik-tråd här på forumet, än mindre bidragit till diskussionen. Det finns anledningar till det…

Så mig gör det absolut inget om den delen försvinner.

1 gillning

De politiska trådarna ger inget mer än pajkastning så bra beslut.

2 gillningar

Tänk på att ni kan mute:a vilken tråd som helst med verktyget längst ner i en tråd (under reply), där det på engelska står “watching”… den kan ni ändra till den nivå ni vill ha. Sätter ni den på muted kommer den inte synas på förstasidan om inte någon nämner ert namn (med @AlbertS t.ex)

Fine! Är el och sånt politik? Marijuana?

Jag får hålla mig tills ansiktskorridoren är öppnad. Då jävlar!

1 gillning

Det är verkligen svårt att avgöra exakt var gränsen skall dras. Vad tycker du? Jag låste faktiskt nån tråd men låste upp den igen för att jag ångrade mig.

Stäng det du vill, för min del. Den här tråden där man sparar el är väl inte politik i alla fall.

1 gillning

Litar på att ni går en fin balansgång för att slippa ett dött forum med endast golfrelaterat.

2 gillningar

Vi skall nog fixa smaskigt content utan politik, det grejar vi. Sex drugs and Rock’n’roll.

Så här är det just nu.

Inne i åsiktskorridoren kan ni skriva lite mer off topic. Det kommer ändå inte synas på förstasidan om det inte är så att ni på något sätt varit delaktiga där (startat tråden, skrivit svar eller att någon taggat er med typ @AlbertS ).

Har ni skrivit ett svar och sen ångrar att ni följde tråden, kan ni ändra det med verktyget längst ner:

image

Alla inlägg som postas i åsiktskorridoren är muted by default, dvs dom kommer inte synas för andra på förstasidan.

Type away.

image
Notera också att om ni går in i kategorin Åsiktskorridoren och trycker på den kryssade kyrkklockan så är det fullt möjligt att “un-mute” så man får se inlägg på sin förstasida.

Så för er som vill ha åsiktskorridoren fullt synlig så är det bara att lösa det. Men vi kör opt-in istället för opt-out.

“Normal” är förmodligen det ni vill ha förresten, om ni inte vill ha den som “Mute”.

3 gillningar

Öppna politiktrådarna igen nu då de stoppats undan?

1 gillning

“Inne i åsiktskorridoren kan ni skriva precis vad ni vill”

Nja. Lagligt får det allt vara och om någon blir polisanmäld får dom allt köra sitt försvar på egen hand. Vi är inte flashback eller piratebay.

6 gillningar

Vill man inte läsa behöver man inte öppna trådarna bara för att man ser rubriken, tycker inte att det är ett problem som behöver stötas och blötas egentligen. Folk är så känsliga. :melting_face:

Men är tacksam för att ni lägger ner tid på att få forumet att rulla.

4 gillningar

Kör på det, Albert. :+1:

1 gillning

Det är dock snyggt om man som ny användare inte möts av 20 politiska trådar och 5 golftrådar… så att gömma undan kategorin för lite core users är inget som straffar oss… skall vi kalla det pr-mässigt.

6 gillningar