Spela på sin ålder

Nu börjar man närma sig den ålder då det teoretiskt skulle vara möjligt för en bra spelare att gå på sin ålder på full-längdsbana.

Ålder+15 är det bästa hittills.

Jag är inte lastgammal, men har redan gått på ålder plus 8 (63 förra året, par 70) respektive ålder plus 12 (68 för några veckor sedan, par 72).

Hoppet lever om kroppen håller. Reumatism och diskbråck har inte knäckt mig än iaf.

1 gillning

Ålder+19

+16 är mitt bästa hittills. Om fysiken kan hållas i ordning så kanske det kan bli cirka +12 någon gång. Bättre än så känns en aning osannolikt då mitt bästa uppenbarligen ligger runt 76-77 slag.

Jag satte mitt bästa i förrgår. Det blev ålder +17 men för det krävdes en 44 poängsrunda så sannolikheten för att jag skall komma så mycket lägre är låg… :slight_smile:

1 gillning

Lär inte hända mig.
Just nu +26

74-48

Kanske till och med inte blir bättre….:roll_eyes:

Jag testade en variant här i veckan men då i poäng! :laughing:
Det hade räckt med en birdie på sista hålet för att lyckas men nu blev det bara en bogey och 47 poäng.

Känns inte som att jag någonsin igen kommer att komma så nära.
Det blir ju bara svårare och svårare om man inte börja fuska med hcp, börjar spela från vänster eller kanske ett diskbråck igen med tillhörande dåligt spel innan man hittar tillbaka.

Ålder + 19 så jag fortsätter med att försöka spela bättre än vikt istället där det tyvärr finns bra marginal. Går inte det får jag helt enkelt äta mera.

3 gillningar

Hehe, ja den klarar jag faktiskt.

Armhäva min ålder klarar jag inte längre om de skall vara strikta, nu får man gå på situps det skall väl gå några år till.

Det lär ta tid, då jag är 54… Ålder +24 kan vara bland det bättre jag har gjort?

Siktar på att bli 150 år gammal.

2 gillningar

Jag tror att mitt rekord ligger på ålder +21.
Oktober 2024 gick jag på 68 slag enligt GameBook.

Mitt personbästa är 65 slag men det var 2017 då jag bara var 40 år.

1 gillning

Ålder + 17, tror jag, för mig. Dvs 76 slag för ngt år sedan.

Förra året, ålder +14.

Egon

+35… :smiley:

Langer sköt nu fyra under sin ålder…

Langer är grym, han vann ju en tävling på höstkanten där han gick på sin ålder eller bättre 3 rundor i rad.

(vad betyder egentligen Langer? Är det ett av de vanliga tyskengelska yrkesefternamnen som Müller, Mahler eller Schneider? Vad gör i så fall en Langer? Eller är det helt enkelt längre?)

Gissningsvis var Langers anfader lång eller bodde långt bort.