Snooker VM / The crucible

Go xingtong!

I den moderna snookern.

Kanske skulle man kunna säga att 1952 års VM, även känt som bojkott VM:et där spelare tillhörande en organisation inte ställde upp, hade en större segermarginal.
Horace Lindrum vann med 73-37 Clark McConachy

Jag hade lagt till i the crucable i min sökning.

Då stämmer det säkert, 1977 började de att spela i the Crucible.
Ett tydligt minne har jag av den supertäta finalen 1985 där Dennis Taylor vann över Steve Davis, det hela avgjordes i ett avgörande frame som var helt jämnt och till slut var situationen att den som satte den svarta när bara den var kvar blev vinnare. De missade skapliga lägen ett antal gånger var innan Dennis fick i den.

Dennis Taylor spelade ett par år med specialdesignade snooker-glasögon som var konstruerade för att han skulle se skarpt oavsett position. Kanske något för golf-glasögontråden.

1 gillning

Han har kommenterat snooker i uk I evigheter också .

1 gillning

Nu måste ett under ske för att Williams ska ha chansen. Dock är ju Williams en som aldrig ger upp men kroppspråket är lite negativt, lite för många huvudskakningar.

Tur man hann hem från jobbet innan det va avgjort.

Det blir ett kvällspass, förmodligen väldigt kort sådant.

Tips för 2026, 5 kineser i kvarten, 3 i semi och sedan en ren kinesfinal.

Det gamla gardet
O’Sullivan, Higgins och Williams lägger av efter nästa VM, de tillhör ju den fantastiska årgången 1975.

1 gillning

Kinesen har ju inte fått tillbaka sin proffslicens ännu. Jag antar att han då blir utan prispengar ?

Årets fluke.

Såg lite nuav förmiddagspasset, Kinesen spelade fruktansvärt bra.

Kom det lite nerver på kvällspasset måntro, några rejäla missar fanns det hos kinesen.

Nu blev det inte en överlägsen seger, dock tydlig.

Trots att han är klassad som amatör säger snookerns organisations regler att en amatör som kvalat in till en proffstävling har rätt att ta emot prispengar.