Jag har ju kommit över en Scotty som (tyvärr enl. någon) hade slant neck (mid). Det var väl främst värdet som isf. var lägre men för mig då var det faktiskt en förutsättning för köpet öht.
Jag har haft en putter med plumb neck sen 2006 och före/efter vänsterprasslat med lite goose, eller bara bend shaft.
För nåt år sedan så testade jag spider…nåt. Ni vet de där som Day, Rory och Dustin hade. Det var slant hosel på den. Lite mindre än min men ändå samma typ.
Jag satte 10 av 10 på Dormy’s testområde. En kompis köpte och nån gång har jag snott den och testat irl. och riktningsmässigt så levererar den.
Så i söndags fick Scottyn följa med ut på banan. Bollen startade alltid på rätt linje. Satte väl 6 av 7 från 2-3m. Visst, jag kan putta bra med en wedge… men det gav ett större förtroende att veta att jag bara behöver ha koll på hastighet.
Ja,ja,ja… jag vet att val av huvud och inte minst hosel är personligt betingat, men ändå.
Jag tror att slant neck is da shit för väääldigt många om de faktiskt testar.
Mm, en sådan känner jag att jag villhöver också, har alltid gillar utseendet med slant neck, men den får inte vara för kort. Den på spidern är alldeles för kort, förutom att puttern i sig är gräsligt ful
För kort vet jag inte, men mallet fick mig att bli osäker på längderna så därför köpte jag inte. Har haft mallet/halv mallet tidigare och det var samma problem där.
Rent tekniskt är det enda som inte funkar i hoselväg… center shaft.
Om jag får vara dryg så är det lite kräkkänslor på det.
@Egon
Hur mycket toehang blir det med din slant neck? Jag har en Odyssey Jailbird Mini med slant som nästan är face balanced och en Ping Zing som är raka motsatsen.
Vill skriva 45* men då jag tänker bock-radie så kanske det inte beskrivs så i det här sammanhanget.
Om facet är parallellt kl.12 så hänger tån ner kvart över.