SGF och Henrik Stenson

Så du menar att SGF på sportsliga meriter valt att inte ha Stenson som ambassadör?

Eller vad menar du?

Om nu golfförbundet anser att vägen genom golfhierakin ska vara meritbaserad för att kallas idrott, så passar inte LIV in i deras värdegrund och modell för tävlingsgolf. Stenson var fram till sitt beslut den bästa ambassadören för Svensk och världsgolf och det yttersta beviset på det var utmärkelsen till RC kapten. Hans lämplighet som ambassadör var en kombination av hans fantastiska sportsliga meriter men också hur han är och agerar som person. Den sista delen trumfar alltid tidigare meriter i dessa sammanhang.

1 gillning

Så det innebär att om man spelar “uppvisningstävlingar” så kan man inte vara ambassadör för SGF.

På samma sätt hade man mao inte kunnat ha Tiger Woods som ambassadör då han spelade matchen mot Mickelson, osv.

Jag har försökt hitta en lista på ambassadörer för SGF men inte hittat nåt.

Paragolf verkar iaf inte så sugna på att bryta med Stenson, deras hemsida är full med info om vad Stenson hjälper dom med; https://golf.se/paragolf

Det som stör mig är att jag måste betala för SGF, det är lite som SVT/SR där man skall bli matad med ren skit och samtidigt tvingas betala för det. Jag hoppas skiten dör Sovjetdöden.