Finnes någon/några på forumet som var med på Kinds dagen då de heliga retroreglerna formulerades, och helst kommer ihåg något av dem.( Personligen tror jag mig minnas liiite men såg aldrig anteckningarna)
Om inte finns det någon/några som via hörsägen har pejla på de heliga retroreglerna?
Var inte där, men det har berättats att det var Merpo och Hofnar som diskuterade fram detta och tecknade ner det på den omtalade servetten. Var det ytterligare någon, även om jag har svårt att se att nån annan fått en syl i vädret jämte dessa giganter?
Oavsett skulle jag betalt mycket för att fått uppleva den diskussionen!
Merpo och Hofnar var bänkade vid ett bord där de satt vid ena långsidan med “utsikt” över deltagarna, tror bordet var vitt…från deras håll sett så finns/fanns en öppen spis längre bak i restaurangen. Den öppna spisen med sin spiselkrans fick vara vara hylla för någon retrogimmick pryl som lämnades där till nästa gång,stor som en knytnäve, kanske finnes det än där?
Servetten, så är det nog, Merpo o Hofnar bestämde hur det skulle vara och så fick det bli, men någonstans ska regler/stadgar antecknas, och det är väll här den berömda servetten gör sitt intåg…man tager vad man haver vilket var en servett(vit). Kommer ej ihåg om detta var före måltiden som inmundigades eller efter…
Spelade med Hofnar någon runda på Kinds där lite om retroprylar/regler vädrades…gissningsvis är det något från detta som hamnade på servetten…
Lite i förbigående…Hofnar och Merpo mer eller mindre kidnappade Sillygolfen den sista gången.
En sammankomst i en sammankomst sas.
Tror det var runt 50/50 den sista gången mellan nyare utrustning vs gammalt mög.
Coolt att du var där…även om jag förstått att det var en blöt tillställning och att de flesta har svårt att komma ihåg vad som hände.
Lite mer…
Av någon anledning brukar jag hacka runt hyggligt när det är retrogolf…så vid prisdelningen så fick jag av någon anledning till låns av Hofnar ett litet häfte/bok med titeln…ja vad var det nu …kanske något liknande…how golf was meant to be played?.