Scotty - värde?

Drar en snabb fråga här ist.f att leta överallt.
Vad är en…
Scotty Cameron Newport 2 mid slant värd?
En liten ”ding” på flangen men inte mycket mer. Syns inte uppifrån. Råttgnaget HC.
Sitter 10g vikter under… tror det är en studio select. Gissar på 33”.

Egon

Ypperlig beskrivning givetvis men vill ändå tipsa om att det är väldigt lätt att ladda upp bilder här :+1:

1 gillning

1500-3000:- ca?
Beroende på skick.

Hmm… Golfbidder.
Sorry, men jag litar inte på deras priser.

Nåja, tack. Jag tyckte 1000:- var ett kap. Ska erbjuda den till bekantskapskretsen.

Egon

Scotty ligger högt begagnade, ser sällan priser under 2000kr på blocket och ofta mycket högre.

1 gillning

:roll_eyes:
Du får 650 av mig; litar inte heller på golfbidder.

1 gillning

Skänk den som pris till EG Open.

Newport 2 är gångbart.
33" mindre gångbart.
Mid slant mindre gångbart.
Gissar på ca 2000:- om allt är i toppskick.

1 gillning

Den där är plumb neck, mer gångbart än mid slant.

1 gillning

Har ju en med plumbers neck själv.
Modell newport men specialbeställd i den utformningen från ett annat företag. Haft den i över 17 år nu.

Blev ändå rätt sugen då jag insett att ”slant” hosel lirar bra med mitt/mångas stroke.
Ska testa puttern i helgen och sen bestämma mig. En scotty som back-up är ju tourigt det med. :wink:

Egon

Back up.

Testade den idag. Närmare 34”.
Chockade eBay och priserna var inte låga. Bilderna där skvallrade om att folk begär rätt mycket för rätt crappy skick.

Blir en bra investering. Möjligen den enda jag någonsin kommer att göra inom golf och utrustning.
Perfekt att ha ”på banken” när tanten får luft. :wink:

Egon

1 gillning

Folk tror att alla Scotty är gjorda av guld, det har gått galenskap i det. Samma sak som med Rolex för några år sedan, luften gick ur den puddingen för några månader sedan.

Precis. Vad saker ligger ut för på auktions-sajter säger inte så mycket. Det är mest förhoppningar. Bättre att försöka kolla de faktiska säljpriserna.

Tokigt är det. När Scotty släpper sina “Limited Edtitons” ligger de ute på marknaden med 50% påslag, ofta flera dagarna innan release. Att folk orkar hålla på ens…

Jaså? Jag är lite sugen på en Rolex, men har inte tyckt att +150000 för en klocka känts rimligt.

image

Ta en custom moddad klocka med nh34 urverk om du vill, en bekant som bygger mkt seikomoddar som gör dem.

Screenshot_20230406_203544_Facebook

Haha. Underbart! Men jag kör nog vidare med min gamla 350-kronors kopia eller Apple Watch.

dodge challenger 1970 vansinnerpriser