RIP / Vila i frid

En liten idrottshistorisk parentes. Samtidigt som Dick utvecklade sin hoppstil fanns en ung tjej Debbie Brill som utvecklade en likartad hoppstil helt oberoende. Om man tittar på videos så hoppade hon mer såsom hopparna gör idag.

Om Dick hade floppat med sin flopp-stil hade hoppstilen troligen hetat Brill Bend istället. Hon var världens bästa junior när Dick tog sitt OS guld.

1 gillning

Lance Reddick. Bara 60 år. Plötsligt död av naturliga orsaker enligt rykten.

Då behöver de ny receptionist på hotellet

Tittade på ettan igår :slight_smile:

RIP Galenskaparna

Jack Vreeswijk.

1 gillning

Ingvar Hirdwall. Grannen i Beck.

Vi tar en stänkare till hans ära.

2 gillningar

Lasse Wellander. ABBA-gitarristen Lasse Wellander död

Al Jaffee.

Tyckte jag kände igen namnet, var tvungen att googla. :cry:

En riktig legend!

Jaffee var litauer :grin:

Är det inte var man själv är född snarare än var ens föräldrar är födda som avgör ens nationalitet?

Nä, det är var man åker tunnelbana.

Ursäkta, jag hittar ut själv.

2 gillningar

Margareta Wallenius-Kleberg

Apropå travhästar - hockeyproffs verkar allmänt investera(alt slösa) mycket pengar på travhästar, men jag har inte sett ett enda av våra svenska golfproffs göra detta ?

Margareta har lagt ett par spänn, på såväl egna hästar som unghästserien. En stor förlust för svensk travsport.

1 gillning

Nää, inte i Sverige

Barn som föds i Sverige får samma medborgarskap som föräldrarna har . Om barnets föräldrar är medborgare i ett land utanför EU måste föräldrarna ansöka om uppehållstillstånd
för barnet

Edit: Källa migrationsverket

1 gillning

Min bonus-son har svensk pappa och litauisk mamma. När han föddes i Sverige blev han svensk. Nu har han sedermera skaffat dubbelt medborgarskap. Mamma har enbart litauiskt fortfarande, trots 25 år i Sverige.

2 gillningar

… och därmed sätter jag P för vidare diskussion ang medborgarskap i tråden, skapa en ny om det behöver diskuteras vidare, denna tråden känns speciellt ägnad de som avlidit.

7 gillningar