RIP / Vila i frid

“Mystery illness” - illuminati!!

Sonny Rollins

(Ogillar egentligen Sax i rockmusik men här funkar Sonny)

4 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Musik vi lyssnar på (och pratar om)

Claude Lemieux

1 gillning

Inte att förväxla med den jämnårige Mario Lemieux. Ej släkt.

Jag trodde faktiskt ganska länge att dom var släkt.
Claude var väl under många år NHL’s mest hatade spelare man han kunde verkligen spela hockey också och var verkligen nyttig för sina lag.

Isle of Man TT. Det är en bana där man helt enkelt inte har råd att göra misstag. Att dra in i en stenmur eller ned i ett dike i 140-280 km/h slutar med :coffin:

1 gillning

Såg en video igår, helvete vad de går undan, på små trånga vägar med en massa dödsfällor längs vägen.
Dårskap!

1 gillning

Är väl inte dummare än folk som hoppar fallskärm.
Jag tycker de är nutidens gladiatorer. Går fan all in och det vet de om. Det är rätt imponerande.
Memorera 219 kurvor och aldrig tveka.
Men som vanligt rapporterar bara media när någon dör..sämst.

Michael Dunlop med 33 segrar, bror, far och farbror har alla kört men gått bort, den familjen lever och dör för Isle of Man TT.

Nångång ska jag åka dit, rätt fin resa om man kör sydvästra e​:face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:Europa och sen upp till brittiska öarna via Frankrike.
På hoj då såklart. Men inte i några fantasifarter, det får de levande legenderna sköta. :grinning_face:

Du får båka färjebiljetterna i god tid… minst sagt.

På Charons färja finns det alltid plats!

Det var inte vad jag menade, att någon omkommer. Snarare att fler INTE omkommer.

BTW, fallskärmshoppning, det var skitnajs!
Hade aldrig satt mig bakpå en hoj i den farten, inte en chans.

2 gillningar

Bakpå en hoj är…låt oss säga spännande…när man suttit en fet bunt mil vid styret.
Det är inte riktigt kul med en spätta på bönpallen och att sitta där själv är rent jobbigt. Hoj är en enmansgrej, eller entjejsgrej.
Flashback: Trräffade ett par på en mack vid Autobahn. Han körde, hon satt bakom. De hade ett spännband runt sig för att hon inte skulle falla av när hon somnade, vilket hon gjorde lite då och då.
:wink:

2 gillningar

Låter som alla eventualiteter är täckta då. Spännband..:sweat_smile:

True that.
Mitt inlägg var avsett både som en sorts hyllning till “galningarna” som kör runt där med öppna spjäll och som ett försök till respekt och vördnad för den sorg som kommer av att ett antal personer per år oundvikligen kör ihjäl sig där.

1 gillning

Rensat, fel tråd

Dennis Hull, 81.
NHL legendar.
Bror till Bobby och farbror till Brett.
Äkta hockeyfamilj.

Nikke Ström

Görel Hanser
Margareta af Ugglas

Oliver Tree