RIP / Vila i frid

Även Euphoria. Han gick ut med det i April 2025 tror jag.
Som @Puttaren sa. “Det finns mycket skit”.

Inom några månader kommer ungarna förlora sin mormor.
Hon fick diagnosen bukspottkörtelcancer i september förra året..
Nu palliativ vård då behandlingen inte fungerade. 75 år men mer som 60 innan detta.
Tränat regelbundet, ätit bra, dricker sällan. Sånt spelar ingen roll.

Det var det Steve Jobs hade.
Jag var mycket förvånad när han gick över till icke-medicinsk behandling i slutet men när svärfar fick samma fick jag reda på att prognosen är dålig med den typen av cancer :frowning:

#fuckcancer

Mjo 5% lever över 1 år.

Min farsa var 57 när han fick diagnosen ALS. 1,5 år senare var det klart för kistan.

Det har jag haft i min absoluta närhet, vidrigt…

Min kompis hade samma cancer. Höll humöret uppe, men det där är statistiskt inte bra. Mindre än ett år från diagnos till begravning. F*ck cancer!

2 gillningar

Samma för farsan.

Lewy-body tog farsgubben. Det vill jag inte drabbas av. Funderar helt seriöst på att ordna egen jordgubbe om det blir den resan för mig.

Fixar det för rätt betalt.
Nä men det borde vara en mänsklig rättighet i vissa fall, men det kräver nog en egen tråd att diskutera. Stort och svårt ämne.

2 gillningar

Birgitta Andersson

Klockren som “Doris” :slight_smile: VIF.

1 gillning

Göta Petter!

Teskedsgumm-an blev liten som en tenaskenadå und so weiter.

Robert Carradine. Stor filmfavorit för oss komediälskare

1 gillning

Våldtäktsscenen får mig alltid att grimasera lite illa…

1 gillning

Jag rekommenderar programmet, intervjun, “Famous last words”, med honom som spelades in i avsikt att sändas efter hans bortgång. Speciellt de sista 5-6 minuterna, när Eric talar till sin familj om vikten av vissa saker. Yolo!

1 gillning

Har dragit mig för att titta på den, känns som att det kommer att bli jobbigt men ska försöka se den någon dag ändå.

Inte särskilt jobbigt, i alla fall inte för mig, men jag är en dålig måttstock för sådant.
Däremot väldigt rakt och med en grym (bokstavligen talat) insikt om vad som nog är viktigt, hur andra påverkas och vad man kan försöka hålla i huvudet även om man inte är sjuk i ALS eller nåt annat elände.
Som sagt, en väl investerad TV-stund.

1 gillning

Sänds var?