Christine McVie i Fleetwood Mac
Svenne Hedlund
Det finns inga suldater mer, det finns inga givär… sen kunde man inte mer. Men dit kunde alla ungar i höghuset.
Hmm… en cover!
Sunny Girl… där snackar vi grejer.
Egon
Tror inte vi 7-8-åringar var så medvetna om det… fastvi kunde Monkeeslåten på engelska, apippsalemonkeseraun
Kirstie Alley
Terry Hall, Specials
Kathy Whitworth
Lasse Lönndahl
Tangokavaljer , utgiven1949.
(Tangokavaljeren - YouTube)
Pelé - presentation överflödig.
Expåven. Inte min favorit men ändå kändis.
Vilken är din favorit-påve? Jag håller på nån av alla som hetat Pius eller Pijus.
Det kan jag förstå men som Ateist ser jag bara Kristendomen som förtryckande. Att man låtit katolska präster utövat övergrepp på barn genom alla tider är skrämmande.
Det finns positiva saker med dom religösa föreningarna i sverige givetvis (stöd, körer, barngrupper) men inte något jag själv tagit i med en 3 fots pinne.
Jag var smart nog att motsätta mig skiten redan i Marieholm (svenska bibelbältet) vid 7-8 års ålder och dom har en av sveriges finaste kyrkor.
Facts:
Mitt barndomshem är för övrigt Filadelfiakyrka idag. Köksfönster till höger, toafönster litet, syrrans sovrum uppe. Innanför det andra fönstret där uppe stod min tågbana. Vänstra biten givetvis tillbyggd när den blev kyrka.
Känner två från Gnosjö-trakten. Albert som är högst religiöst skeptisk och min barndomskompis Simon som är väldigt religiös inom frikyrkan.
Joseph Ratzinger, Benedictus XVI
Bert-Åke Varg, 90 år. Mångsidig skådis.
Barry Lane.
Ken Block
Block died at age 55 in a snowmobile accident near Woodland, Utah on January 2, 2023. The Wasatch County sheriff’s department reported that Block had been riding in the Mill Hollow area when his snowmobile upended on a steep slope and landed on top of him. Block was declared dead at the scene of the accident.[2]