Regnvädret. Hur är läget på era hemmabanor?

Vad gör man? Gissar på max öppnade dammluckor, men räcker det? Var väl ett kraftverk som kollapsade i Norge nyss?

Ja, vattenkraft verkar tydligen vara farligt.

2 gillningar

Ett elfel omöjliggjorde öppnandet av dammluckorna

Vattennivån i älven har sjunkit något. 9 hål öppna sedan i Onsdags. Om det inte kommer mer regn öppnar hela banan igen på Måndag.

Högsta nivån på vattnet denna gång var ungefär en och en halv meter lägre än högsta nivån på 2000-talet.

Passade på idag att fota klubbens översvämningsstolpe. Vid årets översvämning nåddes inte ens nederkant på stolpen.

2 gillningar

Nej, ett byggtekniskt fel omöjliggjorde öppnadet av dammluckorna. Norrmän.

Vattenkraftverk har dödat mången tusen människa. Och därtill mången miljonens miljon icke människa. Men det är en bra lösning, säker och miljövänlig.

Fan ta Kärnkraften! Hade typ ihjäl 100 pers i Tjernobyl med en reaktor man fulbyggt och drev sönder halvt med flit. Skitteknik! Förbjud! Förbjud!

Enl föreläsning jag såg igår var det.4000 fall av cancer som räknades som utöver det vanliga i området.

Annars brukar det talas om att ingen förhöjd risk för sköldkörtelcancer påvisats.

KM skulle ha spelats på Kyssinge, men den var stängd och KM sköts på framtiden…

Jo, den har drabbats hårt förut. Ett antal hål där vatten ligger kvar länge (2an, 7an)

2 gillningar

Har för mig att det var dammarna vid 2an och 8an som var översvämmade primärt.

Vi var tydligen en av få klubbar som genomförde en teen tour tävling när det hade regnat som mest.
Jag var själv ute och checkade av … och det var någon enstaka ”pöl” på någon green som varade en halvtimme eller så.

Efter/på kvällen fanns inte tillstymmelse till väta mer än på några få områden som gränsar till vatten/grundvatten-nivå.

Såsom greener konstrueras så är det inget konstigt om fore-green lägre placerad än green blir lite softa. Detta togs upp som ett klagomål vid klubb-sm.
Idag hörde jag något av det mest insiktsfulla och korrekta försvaret mot detta klagomål. Spelarna (div.2) är helt enkelt för dåliga för att hantera +10 stimp och lite softa foregreens. :wink:

Egon

Vi drog en chansning häromveckan när vädret lova regn och dimman var tät tidigt på lördagsmorgonen. Banan vi körde var Fors Golf i Haninge. Vi valde att göra recension av banan som vi ofta gör och delar på vår sajt Golfaffär.se och tur hade vi som både slapp regnet och fick en solig förmiddag istället! :slight_smile: Läs gärna vår Fors Golf banguide och tips innan ni drar ut dit första gången!

/Benji the slicer