Jag identifierar mig som ganska hyfsad golfare, med viss talang främst på och kring greenerna. Men som vanligt på våren så sticker mitt handicap upp.
Funderar på om det är mitt obefintliga tålamod med taskiga lägen och hoppiga greener som är problemet och om då prozac eller betablockerare kan vara en lösning
Skiter väl egentligen i vilket handicap jag har, mer att jag går från jakt på scratch i slutet av säsongen till att knappt gå under 80 på våren.
Delvis är det såklart banornas skick, där mina starkaste färdigheter neutraliseras av lägen där man har få eller inga möjligheter till kontroll. Sedan har jag numera svårt med reumatiska fingrar i kylan och så nu när värmen kom slog allergin till med full kraft så att tröttheten stör både knopp och kropp.
Men helt ärligt känns det förbannat obehsgligt att scora så uselt en längre tid.
Sådär ser det alltid ut. Mitt spelhcp diffade ca 10-slag från vår till augusti, sen höjdes det igen med väder och lägre ambition.
Vore väl konstigare om man kunde starta upp och köra max direkt samt bibehålla det över hela säsongen.
Tiger Woods framgång i majors handlade inte om att han var bäst 365 dagar om året utan att han planerade hela året för att vara bäst de veckor det var en major. Allt annat var i princip ointressant.
Vill du vara bra i mars så får du träna i varmare länder i fyra månader innan. Jag lovar att det kommer ge resultat i mingolf om det är målet