Dags att dubbla några gånger nu
Grattis Albert!
Tack! Jag var nere för räkning två gånger verkligen men lyckades ta mig tillbaka…
Sista handen hade jmölndal 6-nåt och jag hade AK i spader. Vi saltade bettet lite pre flop och sen fick jag flush draw och jmölndal connectade sitt par så vi skyfflade och på rivern drog jag ett ess
Tack ni som var med, nästa söndag kl 21.00 kör vi igen. Det tog 1h30 att spela idag så det borde inte ta mer än 2h nästa gång även om fler är med.
Välkomna åter!
PS. Jag har ordnat en pokerkung-badge som får pryda profilsidan. Man kan ha flera av samma typ så varje gång någon vinner en tävling får dom en ny badge DS.
Verkar kul. Synd att man suger balle på poker.
Går som sagt att träna lite för låtsaspengar. Texas holdem går i kort ut på att skapa en hand med två kort på handen och 5 gemensamma på bordet. Först får man sina pocket cards, betrunda, tre kort på bordet (flop), bet, fjärde kort på bordet (turn), bet, femte kort på bordet (river), bet. fold/check, call eller raise har du som alternativ.
Sen spelade dom flesta av oss (ingen nämnd ingen glömd) säkert i 1h15m innan det hettade till ordentligt så om man inte köper in sig i turneringen om man åker ut (vilket jag gjorde) så kostar det dig 11€ för ~1.15-1.30 minst underhållning om du spelar smart.
Vi kan sänka den avgiften om det är behövligt men jag tycker 10€ funkar.
Eventuellt sugen på att ta bort buyin och add-up så man är lite mer “seriös” med sina chip, speciellt i början.
Ni som var med, åsikter på spelform?
Vi kör söndagen den 30:e oktober kl 21.00 igen.
Semibluffen med färgdrag kostade, men det svängde verkligen några gånger. Kul. Är tyvärr bortrest nästa gång.
Skall försöka hitta addon-knappen till nästa gång.
Måste man lämna bordet när man åker ut? Tyckte inte jag kunde hänga kvar iallafall.
Men det var 1a gången med den klienten så det blir nog lite mer träning innan nästa gång
Tack,det var en bra turnering :-).
Adon kan du ta bort men en rebuy är okey.
Sen ingen turbo ,en lugn höjning är bra
Det var Normal speed faktiskt. Om du menade att det är bra som det är.
Gick inte confa rebuy utan add-on. Skumt men skall kika på det nästa v. Nytt sen jag spelade sist.
Det funkar med både rebuy o ad-on
Tempot var okey
Men eftersom vi är få ,då är det bättre om du kan fåt det slow
Kan testa slow nästa vecka. Funkar om alla är alerta. Tycker tempot som va nu räckte till annares. Lite dålig koll eftersom jag aldrig använde det men man har väl en time bank om man vill fundera lite?
Jo det gick ju inte att undvika spelformen för typ 15 år sen. Alla lirade. Och det till och med TV-sändes.
Så reglerna kan jag. Det kan jag även i schack. Men jag är 0% strateg eller matematiker så jag är helt hänvisad till slump och tur.
Jag kan inget om poker, jag programmerade bara en klient 2000-2001 (dvs två år innan pokerboomen genom att chris moneymaker vann vm som amatör)
Synd på sätt och vis vi inte kom med på det tåget (notera arm-buggen nere till höger)
Tyckte det var bra struktur idag. Men kan spela med långsammare också. Helst inte snabbare.
Sätter upp ett pokerspel för imorgon kväll, söndag, kl 21.00.
Hoppas ni vill vara med trots kort notis
Slow mode istället för normal, 1 buyin och 1 addon är aktiverad (precis som sist) om man vill använda sig av det. Annars är avgiften 11 euro för att vara med.
Jag tänkte vara med. Någon mer?
Bortrest med familjen så jag passar idag
Nån mer måste det ju bli. @juha, @pstenman, @orlimar, @jg76, @PolarenPer etc. Jag loggar in