PGA touren USA

Haha den dissen tog :smiley:

Nu blev det fel på analysen, mer intresserad av konsumtionsmönstret i stort. Jag vet ju vad jag kollar på och varför, men att jag kallar Stefan för ungdom var iofs lite ironiskt! :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Kollade igenom excemption listorna för PGA touren. 389 spelare finns med i någon av de kategorier som gäller hela säsongen.

Noterade att de som bestämmer över PGA touren i USA troligen läser den här tråden.
Det är på tok för svårt för spelare som inte bor i USA att lägga en hel säsong i USA på Korn Ferry för att kvalificera sig till PGA touren, förutom det ekonomiska problemet är det också numera problem att få arbets-/uppehålls-tillstånd för mer än någon enstaka tävling.

Det gammaldags tour kvalet kommer tillbaka första gången på mer än 10 år. Inga detaljer är avslöjade mer än att frågan ställts till
TPC Sawgrass och Sawgrass Country Club.

“The PGA Tour approached the Club to be a partner in hosting the PGA Tour Qualifying School or ‘Q School.’”

Tidpunkt kommer att vara i mitten av December.

Saker och ting rör sig i rätt riktning.

1 gillning

Samtidigt som dom blir mer och mer protektionistiska.

Jo, det är ju ett steg i fel riktning men rätt logiskt.
De vill ge fler golfare möjlighet att kvalificera sig, samtidigt försöker man behålla de som har kvalificerat sig.

Ryktas om att Brooks Koepka vill tillbaka till PGA. Ska jag vara ärlig så kommer han långt ner på listan över spelare man saknar mest. Cameron Smith är saknad, och golfen blev roligare av profiler som Reed & DeChambeau även om jag inte är något fan av någon av dem. Stenson säger sig självt.

Men spelare som Koepka och Dustin Johnson? Nä, de kan gott stanna kvar. Fantastiska golfare men makalöst buttra och intetsägande profiler.