PGA: FedEx St Jude Championship 2022 (10-13 aug)

TPC Southwind, Memphis, Tennessee. Purse: $15,000,000
Regerande mästare: Tony Finau

Mycket prispengar, undrar om man orkar se sista nio med så tråkiga spelare och historielös tävling bara för att det är stora prispengar? Får hoppas sändningen är bra isf.

Edit. Haha dom försökt ta in leaderboard hela tiden i sändning. Men det blir ju lite fjantigt när de som leder alla har spelat klart.

Som att se färg torka. Avvaktar till söndag kväll.

Gud spelar dåligt, skönt.

Svag start av Norén, lite kul att Fowler är med högt upp

crème-de-la-crème

1 gillning

Vid en hastig titt så är i alla fall världens 11 och 13 rankade spelare med på leaderboarden. Tony Finau är väl hetast av alla just nu?
Men visst kunde det varit lite roligare spelare i topp…

Hur många kan ni ta på ett foto? Jag tar 3 säkert och sen en fjärde på uteslutningsmetoden.

1 gillning

images (1)

Delad 5a.

Får se om det flyter upp lite roligare namn under moving day.

Stör mig inte att det är lite anonymare i täten. De andra får man se så ofta ändå, även om t.ex Spieth o Rory är underhållande. Utan att ha kollat så gäller det nog mer för dessa namn också, att kunna ta sig vidare i slutspelet.

Straka o Duncan är t.ex topp30 just nu.

Två plikt i efterhand, på Cam Smith.
Den typen av efterhandsändringar tycker jag är mycket tveksamma.

1 gillning

Det är liksom inte lättare eller svårare att slå det slaget 2cm hit eller dit. Det är där golfreglerna blir fjantiga i min bok. “slaget skall slås”. Utöver att man inte skall döma 18h för sent då.

1 gillning

Nu var det ett tag sen jag kollade seriöst en söndag men fan va nice det är att sitta och stirra på repriser och leaderboards.

1 gillning

Lite roligare namn nu när det börjar dra ihop sig. Zalatoris en rolig lirare som man aldrig vet hur det skall gå för med hans puttyips. Synd han klippte sig dock.

Tråkiga sändning med mycket reklamavbrott dock.

Kul om Zalatoris äntligen kan vinna. 8 stycken top 10 denna säsong utan att vunnit.

1 gillning

otroligt.

Vad gör Straka? Märkligt alltså.

Sex studs på stenkanten av Zala.
Hjärnsläpp av Sepp.

1 gillning