Jag har krigat här och på en massa andra forum för att 17 och 18 (och 1 och 9) borde byggas om. En strid jag lika lite viker ifrån som att Gustavianum i Uppsala behöver flyttas.
Utdrag från MacKenzies originalritning, kolla bäcken där… Och obs 17 och 18 var 8 och 9, inte tänkte som finale på en storslagen runda golf utan ett par hål nånstans i mitten. Vilka de har karaktären av.
En niohålsswap är alltid, alltid, alltid en quickfix som du behöver åtgärda efteråt.
Meja Örtengren ligger bra till i Tjejernas Augustatävling. Ny bra generation på gång, får se om nån verkligen blommar ut. Linn verkar inte riktigt trivas på LPGA. Men nu har generationen med riktigt schwungiga förnamn blivit vuxna, Meja, Nora, Havanna. Inget jävla Anders eller Eva där inte.
Tänkte du på någon särskild? Men ja, de två svenskar som låg bäst till efter nio gick över par sista nio. Luddes järnspel var inte det bästa mot slutet.
Maja och Madde vann båda sina matcher i natt medan Linnea ledde med 1 upp med 3 hål kvar men tappade ändå matchen.
En match kvar i gruppspelet och Madde och Maja har chans att gå vidare till åttondelsfinal. Kanske Linnea också om hon vinner sista matchen.
Kollade lite spidda skurar, det som stack ut mest de hålen jag såg var att det var rätt mycket järnslag, från hyfsade lägen som var sneda. Som på sista.
Inte lätt att vara favorit och känna pressen…kanske?
T73 nu och 2 hål kvar och lär inte få spela vidare om inget mirakel händer, typ eagle på näst sista hålet.
Meanwhile in Las Vegas…
Maja utklassar Brooke Henderson med 5&4 i åttondelsfinalen av T-Mobile Match Play.
Madde vinner över Ciganda efter en eagle i särspelet.
Får se om viasatten visar 18:e mellan Madde och Boutier.
I Texas har Norlander läge för en fin placering. Svensson kanske. Får se om Välimäki kan vara lika kall på slutet som förra veckan. Mycket sisu i den killen, det visade han på DP också.