Hörde det, så måste det ju vara
Samma med finländare och boboll.
Kraft eller fart?
Haha.
Kraft eller fart. Kommentatorernas dikeskörning.
När redskapet lämnar handen finns bara hastighet.
Länge sedan jag tittade på damgolf.
Nu efter en stor del av dagen framför tv’n minns jag varför.
Visst är det jobbigt att dom OCKSÅ är bättre än oss?
Att dom spelar skiten ur oss (mest dig:) har liksom inte m saken att göra.
Om jag skall titta på någon annan som leker vill jag se det bästa, det mest spektakulära.
Han är ruskigt snabb Wang Chuqin
Imponerad av svenskarna idag trots förlusten
Seger för Kina med 3-0 låter som utklassning - men alla matcher gick till skiljeset där Kina till slut vann alla matcher med minsta möjliga marginal 3-2 och kom undan med blotta förskräckelsen!
Tyskan visar att man inte behöver vara rund som en tunna för att vinna OS-guld i kulstötning
Det underlättar tydligen att vara tung.
"Den 179 centimeter långe svenske landslagsstjärnan vägde 135 kilo när han stötte som längst. Jimmy plockade bort 47 kilo på ett år.
– Men jag blev inte bättre, det var ett misstag. Jag började deffa under min tid i Malmö. Jag tappade en meter i längd i stället. Jag fick inte till kroppens rörelsemönster igen. Den store Jimmy var så invand. Jag försökte uppfinna hjulet på nytt. Inte den förste, inte den siste. Det är väl så som idrottare på väg mot eliten."
Jämnte Duplantis tycker jag pingis-grabbarna är spelens behållning. Vilka dramatiska matcher!
Pingisen känns som en ärligt sport, nästan inga regel-diskussioner och när domaren missar en kantboll eller nätserve så går spelarna in och dömer själva!
Japanska lagledaren försöker trösta sin otröstliga spelare som just förlorat mot Sverige. Han höjer spelarens arm vänd mot publiken och bugar artigt. Hela publiken ger killen och det förlorande laget en varm applåd.
Reglerna är lätta att förstå och vem som helst fattar vad det går ut på. De korta seten och relativt få avbrotten gör att det är bra tempo och mycket action per tittad timme. Jämfört med t ex golf och tennis så är det en enorm skillnad. Grym TV-sport.
Att det inte finns några utpräglade defensiv-spelare saknar i alla fall inte jag. Älskar tempot och kraften i dagens pingis.
Inte heller Warholm vann. Får se vad mina norska kollegor säger på måndag
Nu ser man fram emot nästa stora mästerskap när Warholm vill ta revansch.
Det var väl samma sak i diskus
Imorgon bitti skall det bli intressant att följa svenske Suldan Hassans framfart i Marathon. Jag gillade hans resonemang kring taktiken på den extremt tuffa banan.
Suldan sprang tidigare i år sitt första Marathon där han slaktade det svenska rekordet med 2 minuter.
Han har tidigare bara satsat på kortare distanser men inte nått någon större framgång internationellt. Några SM guld på 5000 och 10000m är hans största meriter.
Kan överraska imorgon.
Jepp. Bevisar ju att det inte bara är styrka som gäller i kastgrenarna utan även teknik.
Tyskan som vann kulstötningen var gymnast och balettdansös innan hon sadlade om till kulstötning.
Det är en väl implementerad tanke/filosofi/vetskap att ”massa lyfter vikt”.
Det uttalandet bör inte analyseras av ordmärkare utan det är bara syftningen som är viktig/korrekt i ett specifikt sammanhang. Styrkelyft, strongman … men naturligtvis inte ”fitness strength” och sånt.
Golfare som Calle P, Daly m.fl har gjort samma tabbe. Inte för att de faktiskt slog kortare men tajmingen försvann.
Egon
Segrartiden på damernas 400m häck var nästan en sekund bättre än svenska rekordet utan häckar!