Med andelsbolag av att jag tittat på bag så kom en fråga upp i skallen.
Vad gör ni med alla bollar?
Jag köper kanske 2-3 dussin nya bollar varje år och sen när man hjälper andra att leta i skogen () så hittar man ju både det ena och det andra.
Summa… bollfacket översvämmas av bollar och min ”bollväska” (en 10L spann) är överfull och sen har jag säkert 2 fulla till hemma.
Jag ger bort mycket, återanvänder en del men allt som allt så blir det måååånga skitbollar i förrådet.
Ge tillbaka mina bollar!!
Jag är en sån som slår bort fler än jag hittar.
Jag har den fina egenheten att jag oftast hittar andras bollar, ofta hittar min egen men mycket sällan hittar “hittebollar”
Jag plockar upp skräpet som ligger i skogen och om jag ser några juniorer ger jag bort de bättre bollarna direkt annars tar jag hem dem. Vissa gånger har jag lagt en hög (skitbollar) på första tee och de går konstigt nog alltid åt. Är det inte läge för det så slänger jag dem i närmsta papperskorg eller strax intill för källsortering.
Jag har flera tusen bollar hemma och någon dag ska jag komma på något bra att göra med dem. Juniorerna uppskattar dem mest så det får bli något för dem.
Hittar jag bollar jag inte tänker spela på, om de är i hyggligt skick ger jag bort dom. Är dom i bra skick spelar jag gärna på dom om det är bollar av modell. Riktiga skitbollar får ligga kvar.
Jag spelar inte på sunkiga premiumbollar så även dom ges bort eller tränas med, men det behövs inte såååå många.
Hur mycket jag köper per år hänger mest på hur många man får i julklappar och födelsedagspresenter eller köper på REAN
Jag borde ha bollar hemma för att klara mig ett par säsonger åtminstone.
Spelar alltid på samma bollmodell och inte på slumpmässiga hittebollar men plockar upp alla bollar jag hittar, bollar skall inte ligga kvar i naturen och skräpa, och stoppar i bagen om jag inte spelar med MM19 då han får dessa direkt.
När bagen börjar bli tung påminns jag om att plocka ur hittebollarna, brukar vara 1-2 dussin i skräpfacket och lägga i skräpbolllådan i förrådet.
När den är full brukar jag dumpa alla till en kollega vars mått på en bra golfrond är att han hittar fler bollar än vad han slår bort och han dumpar Gin till mig istället.
Oftast finns det en plats intill där man kan värma upp med egna bollar. Tyvärr behöver vi städa bort ganska många riktiga bollar på rangen eftersom de ger felaktiga värden i Trackaman. Lite synd också för de som betalar för rangebollar men så kommer det en stenhård skitboll mitt i hinken som ingen vill slå på.
I Trackman finns det en inställning som gör att man kan slå vilken skitboll som helst och få den att se ut som en prov1 (på TVn). Problemet uppstår när man blandar olika bolltyper.